• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Och datorn gör som den vill: skickar iväg halva inlägget...

Som tur är för maken och barnen så slipper de hänga med den elaka häxan dygnet runt, som jag måste göra. I alla fall nästan dygnet runt.

Hoppas ni får en fin söndag.

• Heloise

Lilla Daa, vad jag önskar att jag visst vad som kunde hjälpa dig! Det fungerar inte att åka bort en helg? Till typ mamma och pappa och skicka dem till maken? Bara få vara själv, släcka överallt och lägga dig i sängen i 48 timmar utan krav på att du "måste" hinna somna eller sova ett visst antal timmar?

Äsch jag vet inte det kanske är ett dumt förslag.
    Skickar varma kramar till dig och lovar dig att du inte är en häxa!

• Heloise

Pedagogiskt nog tänkte jag skälla av mig här, för jag kan inte skälla på dem som jag borde skälla på!

Alla säger alltid lite så där snippy till mig att "äsch vad ni alltid ska drapå  och ha så stort jämt" ang kalas, middagar fester etc. Nä nä inte alls vill ajg säga, ska jag berätta hur en vnalig jävla lunch med EN kusin och ett kusionbarn blir en stor jävla släktmiddag?

Först ringer stora kusinen och vill komma med sin son, kul säger jag, jag fixar lunch för de kommer ju ifrån sthlm, sen får jag mess av stora kusinen att lilla kusinen också kommer, okej ff. Sen ringer mormor och morfar och säger att de kommer, okej lite större sällskap. Sen ringer mamma( idag) och säger att hon och pappa kommer och för 20 min ringde lilla kusin och sa att moster med man också kommer. Så från 2 vuxna och 2 kottar till  7 vuxna och 2 kottar, av dessa 7 vuxna har det nu dykt upp en vegetarian en som bara äter fisk och morfar tål inte gluten och laktos. Jag känner mig som att ajg driver ett jävla lunch hak. Min fina jambalaya har blivit uttänjd till max och berövad sin räkor tillika för den måste mostern som bara äter fisk och skaldjur ha, veggen får en stekt quornfile med nått till och som tur är har jag frysen full gluten7laktosfri mat men ÄNDÅ. lite längre förbehålla kan man väl få, det var ju min sovmorgon och allt. Och Panzer fegisen är och spelar golf...

Alltså det är itne mitt fel jag vill itne ha stort, det bara blir så för min släkt är som de är!!!!!

• muggles

Heloise: och ett "nej det passar inte idag" funkar inte antar jag??? Jäkla sätt tycker jag att bjuda in sig själv OCH kräva specialkost... Kan man inte bara peta ut riset och peta räkorna till sidan - tex?

Daa: usch fy farao, det låter riktigt hemskt med din sömnbrist. Det är nog den värsta variant jag hört talas om...

• Heloise
    muggles skrev 2011-08-21 10:57:02 följande:
    Heloise: och ett "nej det passar inte idag" funkar inte antar jag??? Jäkla sätt tycker jag att bjuda in sig själv OCH kräva specialkost... Kan man inte bara peta ut riset och peta räkorna till sidan - tex?

Daa: usch fy farao, det låter riktigt hemskt med din sömnbrist. Det är nog den värsta variant jag hört talas om...
    Nej det är inte så att ajg får ens chansen utan alla ringer/messar när de redan är på väg, helst när de är i Valbo 15 min härifrån

Fast visst det var ju jättetrevligt när alla sitter men jag är het slut efter att ha lagat mat och servat alla. Vill mest lägga mig i badet och sova haha.

Apropå fest muggland hur gick det med den försenade 40års festen?
  • dfk

Heloise, yes i`m back!!Hjärta
    Vad du kämpar och står i!! Herrejesus, det är lite skillnad på några få till en "hel" släkt som ska komma och äta!

Daa, åh, vad synd att inte sömntabletten gjorde rätt verkan! Stor styrkekram

Fru Bygg, vad spännande, då är det snart dags!

Åh, vad den här helgen svischade förbi, alldeles för fort!! Men men det kommer ju fler.

• passionsblomman

Inget annat just precis nu än största fetaste kramen till Daa.

Jag läser med fasa hur du har det och lider med dig. Stackars stackars dig!
    Det är ju fullständig tortyr det du genomlider!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Daa: största kramen går till dig!! Fy så inni h-vetes jobbigt. TORTYR!!!!

Heloise, lider med dig också min vän. Släkten är ta mig f-n värst!

Själv har jag haft en toppenhelg med tjejfest här hemma i fredags, gjorde moussakan som vem här tipsade om, Heloise?? Så jäkla god och inte en smula blev kvar!!!
    Bästa vännen som blivit utskriven sov över med dottern. Igår var vi hos mina päron hela gänget och åt surströmming. Mums!!! Och sen satt jag o vänninan och hade goda samtal om livet till kl 2 på natten. Idag tog vi med alla ungar och åkte till grannkommunen och grannlandet i öster och shoppade kläder åt barnen inför skolstarten imogon. Barnbidraget har ju kommit
    Och så bytte jag en grej som blivit fel på Ikea. T:s rum är inflyttningsbart, måste bara få tag i borr, borrmaskin och en man som håller i borrmaskinen, så får vi upp spegel och anslagstavla. Ja, jag kan säkert borra själv, men det är ju så mycket trevligare att se på när en händig man gör det. Har redan fått erbjudande om hjälp...Mmmmm. Musikern du vet Heloise.

OCH så har brandmannen återvänt till moder SVea och vi ska på dejt i Daa:s trakter på onsdag kväll !!! Gud, vad nervös jag är. Vi har pratats vid i telefon, han ringde från utlandet... Och imorse... och sms:en haglar och foton som är mycket tilltalande. Gud jag är alldeles knäsvag!!! Tänk om han blir besviken på mig

Hohoho.... Vet ni jag har haft en underbar helg, skön, avslappnad, rolig. Ungarna har haft skitkul. Huset fullt med kompisar o ungar. Allt är så avslappnat och otvunget. Vi njuter i fulla drag Vi kommer få det bra.

• ingenjörsbruden

Flamman: Skit i vad han tycker o så.....fokusera på vad du har möjligheten att sätta tänderna i....verkar mumma  by the way! Han kommer att avguda dig, precis som vi.  O som jag sagt till syrran....om man är intresserad så måste man provköra.....har man inte provkört så kan man missa massor.....lät snuskigare än jag tänkt....men iallafall....man måste ju träffas....o så får man ju ta det som det kommer. Dra inga brandmans-skämt bara....pwhahahahahaha! 

BAMSEKRAMAR

• ingenjörsbruden

Jag lever.....det är rostigt hemma.....har mått jättekostigt på nya p-piller o jaddajadda...slutat med piller nu...indianerna är här enligt tidtabell....hoppas att jag har snott dem från någon som inte vill ha påhälsning...Ballabus har växt massor......jag har fått ytterligare en rabatt som jag fyllt med skojiga o fina plantor....hoppas de överlever....fullt upp på jobbet...trivs ypperligt....senaste löneförhandlignen gick tom ok!.....hemma är det så där.....maken är sur o tvär o säger att det är för att jag är sur o tvär....i alla våra år så har det varit jag som varit barnslig o inte kunnat prata ut o bete mig vuxet.....har nog växt om honom sedan förlossningen....för attans va sur o tvär man kan vara...jisses....
    fysiskt ok....hade hoppats på mer nedgång....men men....lite åt gången....jag slarvar ju ibland på helgerna.....

har tänkt massor på er allihopa har inte hunnit läsa ett dugg.... någon som kan göra en snabbresume?!
     *please*

Har beställt årets första två julklappar iallafall....*attans nöjd med mig själv*

Hoppas att stora E´s kalas gick superduper!

Kraaaaam

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård