• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08
    Ninnnis skrev 2011-08-23 09:45:49 följande:
    Tack! Det ska jag definitivt testa. Ikväll blir det dock matrester från frysen eftersom maken är i Gbg över natten. Det är första kvällen/natten jag är ensam med Mini, men det ska nog gå bra. Oj, nu vaknar han!
    Kommer gå galant!
  • lanovia 08

Daa förstår din motvilja till antidepressiva men i ditt fall kan det nog vara bra. Du måste ju ur det här mönstret, hoppas att det hjälper. Miljoner kramar

• lanovia 08

Nu skall väl inte jag klaga på sömn med tanke på hur lite Daa får sova men idag är jag inte pigg. Spillevinken vaknade vid 1 inatt o skrek. Var inne o lugnade henne, la mig och hon började igen. Fick gå igen, och sedan gav  vi upp och hämtade in henne till oss. Det var länge sedan hon sov hos oss på natten och kändes som att det skulle bli mysigt. Oh tjena ja, jätte mysigt, not!!!! Först låg hon och snurrade runt, sparkades o gapskratta när jag sa till henne att sluta sparka. (trotsunge). Så höll hon på i 1½h sedan somnade hon tillslut tätt tätt tätt upp efter mig. Och det är supermysigt att ha henne nära förutom att jag inte vågade röra mig för att hon skulle vakna och börja om. Värkte tillslut i hela kroppen, men vi fick ju sova några timmar ialla fall. Tills min klocka ringde o sa att det var dags att gå upp. Då la hon i från sig en sådan brakare att det bara rann nerför benen och både jag o hon behövde i duschen. Ljuvlig natt!

• lanovia 08

Leksi, hur mår ni idag? Hela familjen hemma eller?

Jobbigt att du mår så dåligt vissa dagar. Hur är det går du hos psykolog nu?

• lanovia 08

Fru Bygg, föräldrarpenning suger verkligen ur ekonomin. Men det är ju värt det.
    Hur blir det i stugan? Hur känns det nu när förlossningen närmar sig? Vilket BF har du?

• lanovia 08

Nehepp om 1h skall jag o åka o hämta maken för lunchdejt på IKEA vi måste köpa hem lådor o lägga alla arvegodskläder i plus lite annat. Tänkte vi skulle passa på att avklara det lite snabbt en lunch när vi kan vara barnfria. Men innan dess måste jag hinna städa lite. Dags att gå lös med dammtrasan. Syns verkligen att det lagt plattor på utsidan och sågat i sten. Även om dörrar och fönster varit stängda på den sidan just när de hållt på har det letat sig in mkt damm.

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-08-23 11:51:12 följande:

Ninnis, och EA, vart är det ni gått för era behandlingar egentligen?

Kanske har ni några bra tips till den här tjejen?

www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m4046602.ht...

Jag går på RMC (På SUS, Skånes Universitetssjukhus Malmö).

Enda tipset är nog att kontakta någon av klinikerna snarast möjligt och rådgöra med dem.  
  • muggles

Heloise: kalaset gick bra! Det var en fin dag och perfekt för "garden party" så vi satt ute och drack bubbel och åt mingelmat. Fick ett plommonträd i present - jättefin present men vi hittar ingen bra plats på tomten att sätta det Dagens I-landsproblem...

Idag har jag varit på öppna förskolan med alla tjejerna, himla trevligt! Sångstund, lek och så lite lunch och lite vuxenprat. Mkt bra för mammahjärtat.

PB: var himla kul att träffa dig IRL!!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård