• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2011-08-25 12:05:09 följande:
    Kom igen tråden!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jag är med!!!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-08-25 11:51:10 följande:
    Jag har precis brytit ihop och storgråtit efter att inte ha kunnat reda ut en hängande mobil som trasslat sig. Och maken åker till Tyskland om en liten stund. Mini skriker så fort man inte går runt med honom i famnen. Snälla säg att det är helt normalt?
    Helt normalt! Mini känner av att du är stressad/känner av att maken ska iväg. Han vill vara nära för det känns tryggt! Ta´t lugnt. Det kommer att gå bra!
  • ingenjörsbruden

Flamman: trist att du inte tyckte dejten var lika bra som brandmannen, men kul att du längtade till ngt annat!
    Mindre kul med härjandet.....ashoooole!

• Norrskensflamman

Jag e med!! *gungar på skrivbordsstolen*

Ninnis: Det är normalt!!!
     Förstår att det är jobbigt. *kramar om*

Hvidis: Pannattahuvve Bra ord *antecknar i listan över okvädningsord passande exmaken*

Jo, visst är det för tidigt med nåt seriöst. Men det var ju mer tänkt som ett tidsfördriv. Men han vill nog nåt mer. Så jag har talat om för honom hur landet ligger. Han är nog sur nu... Men jag måste ju vara ärlig.
    Brandman eller inte.

• Hvidbrud

Ninnis: skriver under på vad blommis och Ingis säger! Nu ska vi se vad blomman lockar med!

• Hvidbrud

Mugglan: j kom den 15/5, men pga födelsedagar och dagis förra veckan gjorde vi det först nu!

• Hvidbrud

Åhhhh! Kan inte öppna länken!!! Nej! Jag vill vara med! Kan någon berätta vad det är så söker jag den själv?

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2011-08-25 13:38:55 följande:
    Åhhhh! Kan inte öppna länken!!! Nej! Jag vill vara med! Kan någon berätta vad det är så söker jag den själv?
    Vad tror du, när det är jag som bjuder upp till dans, och det är dig jag lockar?

Pata pata såklart!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård