• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Ninnis,  hoppas du får sova nu en stund. Skit i i allt annat, försök ligga och slappna av när Mini väl sover. Lättare sagt än gjort, jag vet. Så klart är det sömnbristen som framkallar tårar o frustration.

Daa; hur går det för dig och sömen? Hoppas det har vänt nu, det lät ju nästan så.

Ja inskolningar... är jobbiga... Vi har dock haft tur, för vi har verkligen haft superduper personal som vi känt förtroende för ganska så snabbt. Och då känns allt mycket lättare.

Jag fortsätter att snitta min sömn med 4 tim/natt. Men det beror också på att jag har så mycket att "prata" om med musikern... Det är så skönt att ha någon att dela ensamma kvällar med, men på safe avstånd, om ni fattar vad jag menar.

Brandmannen har inte hört av sig mer, så han blev nog stött. Men det kan inte hjälpas. Jag vill vara rak. Hoppas bara han inte blev alltför sårad.

Jo, maken har åkt 2 v till Egypten fick jag vet igår, pratade med kompisar därborta.
    En riktig kärlekssemester. Och pengarna rullar väl... Skulle inte förvåna mig om hon är gravid redan. Han kommer göra ALLT för att få henne på smällen så fort som möjligt tror jag.

Äntligen fredag )) Ikväll ska jag bara slappa. Eller kanske motionera dammsugaren. Ifall jag får oväntat besök... Så får det bli. Snabbt hem å käka, sen dammsuga och aaaaaaaaaaaaaaah, störtdyka ner i soffan

Kram alla, ingen nämnd, ingen glömd!

• Ninnnis

Kram till Flamman! Nu blev jag ju väldigt nyfiken på den där musikern...

Daa, hur har du det?

Jag har haft en härlig dag med finaste Hvidis och sötaste lille J. ♥ Tack, vännen!

Inatt har Mini vaknat varannan timme hela natten. Bättre än varje timme, men sämre än var tredje, typ... Jag hoppas både sömnen och humöret är ok i helgen då vi ska till bästisen med familj i Smögen. Maken kommer hem ikväll och vi åker imorgon förmiddag. Det ska bli så mysigt!

• Ninnnis

Hoppas det går bra för alla dagisbarn och föräldrar.

Oj, nu brakar det oredntligt i blöjan. Bäst att kolla status... 

• Ninnnis

Och vet ni, Hvidis fixade den trassliga mobilen som var upphov till mitt sammanbrott igår! Nu hänger den i badrummet och Mini har aldrig varit så fascinerad vid blöjbyten som nu

• dfk

Flamman, sabla exmakeDemon
    Bra att du är ute på lite date, blev ingen brandman men det kanske hettar till med "musikern"!

Ninnis, en till som håller med att det är helt normalt!

Snart blir det till att laga kyckling med rostade rotfrukter i ugnen.
    Känner mig sådär lagom småtrött och ska byta om till sköna myskläder efter maten. Maken ska jobba natt, så han ligger o sover just nu. Imorgon är det skärgårdsmarknad här på orten. Kanske ska ta en sväng dit.

Kram på er alla!!

• Heloise

Jaha så förlorade man hjärtat i dag då
    Synd bara att Panzer är nästan helt opåverkad och jag med största sannolikhet får uppleva ännu ett krossat hjärta!

Huset är underbart charmigt, det finns potential att bygga ut badrummet, 4 sovrum, ett vardagsrum, ganska stort bonnkök och bäst av allt, uthuset har jättehögt i tak så man kan hur lätt som helst ha 2-4 hästar där

Jag har redan flyttat in mull-ulla och mig där, Panzer är jag bara arg på för att han är så jävla negativ hela tiden. Det var nått med taket och blablablabla, ja det är väl därför ett hus med ett tunnland mark till kostar 900 000kr och inte 1.9milj. Han är så jävla omöjlig ibland, nä han vill inte ta ut en besiktningsman för att kika på det för det koster 10 000kr, men han vill inte lägga bud för tänk om det är fukt i taket? Någon som tycker att det inte går ihop?
     Jaja vad är en bal på slottet. Problemet är ju att Panzer vill flytta till hus utan mark till, för mig är det själva essensen i att flytta, jag måste få ha en häst igen, och nej jag vill inte ha häst på ridskola eller ihyrd, jag vill ha ett eget stall, det kan vara en utebox men jag vill ha hästen hemma. Jag vill ha 5 höns och en hund. Jag är inte ett dugg intresserad av att flytta till ett nytt villaområde med jacuzzi på altanen, det är inte till ett sånt hus jag vill flytta.

Ibland skär sig våra visioner å det grövsta, han är betongbarn jag är bondtös. Alltså det är inget fel alls i fina påkostade villor i trevliga villaområden, jag bor själv i ett sånt. Men jag vill ju ut, ha herr kantarell på knuten, kunna ta min häst och rida en sväng när jag känner att jag behöver få vara ifred. Inte behöva oroa mig över att Elise ska länsa ICA så fort hon kan gå, för det är typ 1 mil till närmaste ICA.

• Ninnnis

Åh Heloise, jag hoppas du kan övertala Panzer!

Jag vaknade av att vovven stod på mitt bröst och flämtade och skakade pga åskan. Strax därpå kräktes Mini över mig, sig själv och sängen, så det var bara att pallra sig upp...

Nu åker vi strax till Smögen, hoppas ni får en fin helg allihop! Hjärta  

• Syrinx

*kikar ut ur smygläsarskrubben*

Vill bara säga hej till er alla och ett sent men stort och innerligt varmt GRATTIS Ninnis och make till er Mini! {#emotions_dlg.flower}
    Jag hoppas ni i tråden inte tar illa upp att jag sitter här i soffan och engagerar mig i era liv fast ni inte vet vem jag är. Skäms Ni verkar så rara mot varandra att det är svårt att inte dras med i engagemanget!  

*smyger in i skrubben igen* 

• passionsblomman

Hej Syrinx! Varför inte låta sig dras in helt och hållet?

Du är så välkommen, vare sig du sitter i soffan eller vart du råkar befinna dig.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård