• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Ha! Det är som om inlägget först kommer när nästa kommer, om ni förstår. Inläggskö!

• Daa

Ååh, trist med magsjukan. Hoppas att ni kryar på er snart, hela familjen.

Leksi skrev 2011-08-23 21:12:46 följande:

Uää fy för magsjuka! Men nu har det vänt tack och lov. Jag kräktes bara en gång igårkväll men maken spydde hela natten stackarn så han har varit som en urvriden disktrasa idag. Jag har varit yr men ändå fått i mig lite yoghurt och gröt. Jobbigt att ta hand om A bara som tyckte det var skittråkigt att vara hemma hela dagen med en mamma som inte orkade hitta på något (och en pappa som låg till sängs med vätskeersättning och coca-cola). Synd att han inte var inskolad på dagis än, det hade varit guld att lämna in honom några timmar där idag! Men imorgon blir det A och jag som går dit så får maken krya på sig en dag till. Ska bli spännande!

• Daa

Så kul att ni är så nöjda med resultatet!

*väntar med spänning på att den lilla prinsessan ska komma ut*

Fru Bygg skrev 2011-08-24 08:38:09 följande:

Det känns toppen med sommarstugan. Vi är supernöjda med resultatet, men det var tufft med allt arbete i sommar.
    Jag ska försöka titta in varje dag och lämna status. Annars så har jag ju Lanovias nr (och en hel del andras), så jag ska försöka skicka ett sms när det är dags. (om det inte går för fort).
    Vi har plockat fram alla E:s gamla kläder och varit och hämtat vår nya syskonvagn, så det mesta är förberett. Dock så har vi inte packat BB-väskan ännu, men det kommer vi att göra nu om någon dag.
    Det känns helt overkligt att den lilla prinsessan kommer titta ut snart. Jag vet att det är fyra veckor kvar tills beräknat, men E kom 10 dagar tidigare och då är det ju bara drygt två veckor. Vi får väl se hur det blir.

• Daa

Lanovia: hoppas ni kommer på en bra plan för E när det är dags att åka in. Jag tycker att det är förståeligt att det stressar upp dig. *kramar*

Och om antidepressiva: det är väl inte det att jag varit motvillig till att ta dem, jag har bara inte förstått hur de skulle kunna hjälpa mig.Det är ju ingenting jag vill ta i onödan, men när läkaren nu förklarat hur hon tänkt känns det mer logiskt. De har dessutom den i mitt fall önskade biverkningen att man blir dåsig av dem.

• Daa

Spännande med dejten.

Norrskensflamman skrev 2011-08-24 10:02:54 följande:
    Jag ska på dejt ikväl... nervös... förväntansfull...bävar...fasar...nyfiken.

Jag sover snitt 4 tim per natt nu, och det är 3 tim mindre än vad jag skulle behöva.
    Men så tänker jag på stackars Daa... och inser att fyra timmar är fyra timmar mer än... noll timmar...
    Daa, antidepp kanske inte är helt fel ändå. Kram, gumman!

Jobbigt med sömnen. 4 timmar är inte nog.

Så illa som noll timmar har det tack och lov aldrig varit för min del. Mitt bottenrekord är en knapp timme. Nu har jag tre bra nätter (tack vare fungerande sömntabletter) på raken i bagaget och det får mig att tro att det har vänt och att jag så småningom kommer att fungera som vanligt igen.

Nu kom Axel med gåstolen och ställde sig alldeles bredvid mig. han har just avfyrat charmblicken, så jag bara måste lyfta upp honom och kramas. *hjärtar*

Fälga och maken tar en tupplur i vardagsrummet.

• Leksi
    Daa skrev 2011-08-24 15:56:35 följande:

Nu kom Axel med gåstolen och ställde sig alldeles bredvid mig. han har just avfyrat charmblicken, så jag bara måste lyfta upp honom och kramas. *hjärtar*

Åh men sötnosen! ♥
  • Leksi

Tänker på Flamman och undrar hur det går på dejten ikväll... Hoppas du har det kul och trevligt med den hemlige! Är det brandmannen?!

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-08-24 13:02:40 följande:
    Ninnis: vad säger du om träff på förmiddagen på fredag? Jag lämnar på dagis kl 9 och kan efter det?
    Absolut! Ska vi komma till er eller ses ute? Säg en tid så kommer vi!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård