• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Här har det varit ytterligare en grinig dag. Mini vägrar vara någon annanstans än i famnen. Korta stunder i babygymmet, sittern eller på filten går bra, men sen är det famnen som gäller. Tur att han bränner av ett underbart gurglande leende med jämna mellanrum

Nu ligger han i sängen (och sover förhoppningsvis) och maken har kommit hem och lagar mat. Han åker till Tyskland imorgon eftermiddag till fredag kväll, så jag ska passa på att umgås lite med honom.

Kram till alla, och en extra tumme för Flammans dejt och Daas sömn! 

• Leksi
    passionsblomman skrev 2011-08-23 22:30:19 följande:
    Leksi, jag tycker inte att ni ska gå imorgon!
    Är det något man inte vill sprida vidare så är det magsjuka. 48 timmar efter sista kräkning brukar vara tumregeln, och ni vet inte än hur det är med A. Jag skulle tveklöst hålla honom hemma tills 48 timmar efter senaste kräkning i familjen. Du riskerar att göra dig riktigt impopulär på dagis ifall du tar dit honom. Prata med dem först åtminstone.

Säger jag, och passar på att skicka allt medlidande förövrigt. Magsjuka suger bokstavligen musten ur en. Usch!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Åh, jag hann ju inte läsa det där igår så vi har varit på dagis idag och ooohh, vad jag fick dåligt samvete nu... Men det var liksom så självklart, och be mig inte förklara varför, att magsjukan berodde på något vi ätit. Nu håller jag verkligen tummarna för att A fortsätter vara frisk och att vi inte smittat ner halva dagis, ooh fy hemska tanke.

Inskolningen gick i alla fall bra idag! Det var ju första gången jag var med så det var trevligt att få prata mer med fröknarna och se hur det går till om dagarna. Allt kändes bra förutom att de har rutschkanor med trappor både inne och ute. A kan absolut inte gå nerför trappor än (själv alltså) och hur ska de hinna med att se alla små? De är ju väldigt snabba liksom och A älskar att klättra. Är jag hönsmamma nu? Det är väl därför de lär sig så mycket på dagis förmodligen för att de får prova sina vingar mer än med föräldrarna som vaktar dem hela tiden haha...

Hursomhelst fick jag lämna honom ensam 1h idag och han hade varit ganska tyst och avvaktande och bara lite ledsen, men satt och lekte när jag kom så det kändes ändå lovande. Det är några som har det betydligt värre där barnen bara gråter så fort föräldern är borta en kort stund och vägrar sova t.ex.
  • Norrskensflamman

Hej hej! Jag hade en trevlig dejt med the fireman igår. Mycket fin man.
    Men det klickade inte för mig... Är nog inte redo alls. Men det var kul ändå att träffas. Nu vet jag.
    HAN däremot blev nog rätt så betuttad i mig, för han har redan hört av sig och vill träffas igen. Han t yckte jag var en "härlig och spännande tjej med WOW-utstrålning" . Men vad hjälper det när jag inte kände samma. Jag ville hem efter halva tiden för att chatta med min musiker istället (Heloise, du vet vem jag talar om...).
    Så kan det gå!
    Men jag är glad ändå.
    Men inte på exet.
    Han har terrat mig på Skype halva natten om att riva upp bodelning, advokater, tinget mm. för att få sin vilja fram och de dokument han behöver för att kunna sälja lägenheten han har därborta. Suck!!!
    Jag har sån JÄVLA ÅNGEST för att han kommer tillbaka hit i månadsskiftet och då ska det härjas och hållas räfts och rättarting... .Det knyter sig i magen.

• Hvidbrud

Men va fan, flamman. Vilket jävla pannattahuve! (ett mycket starkt skånskt ord för en ärkeidiot) Han borde inte få lov att komma över tröskeln till ditt och dina döttrars hem!
    sina affärer för han ju sköta bäst han kan och vill, det ÄR faktiskt INTE ditt jobb eller skyldighet eller ens i ditt intresse att hjälpa honom med de där papperna, eller? Fy för att han håller på att terrorisera dig så där!
    kul med brandmannen, men jo, det är nog lite för tidigt kan man tänka. Hela först, älska sen, annars rinner hela härligheten ur en. Tänker jag. Men vilka underbara kompli anger! De hjälper en att hela! puss på dig flamman! Du klarat det här ska du se.

• Hvidbrud

Har varit på tremånaderskontroll idag med lille j. Sprutorna klarade vi fint och 7800g på sina 69cm. Följer kurvorna fint. Bra.

• muggles

Hvidis: fick inte du innan mig? Jag fick ju 14/5. Tänker på att vi redan varit på 3-mån kontroll. Då vägde de 6,3 och 5,8, lite skillnad

Flamman: kul med komplimanger, mindre kul med härjandet

• Ninnnis

Jag har precis brytit ihop och storgråtit efter att inte ha kunnat reda ut en hängande mobil som trasslat sig. Och maken åker till Tyskland om en liten stund. Mini skriker så fort man inte går runt med honom i famnen. Snälla säg att det är helt normalt?

• passionsblomman

Här Ninnis, Come on så tar vi en svängom right now!Skrattande

">

Få se om Mini är med på noterna!

Man kan omöjligt låta bli att bli lite gladare!

Hvidis?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård