• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Nu har Ellie vaknat, ute i vagnen, från sin lilla förmiddagslur. Det är inte klokt vad fort 1½ timme går och inte har jag gjort så mycket vettigt heller mer än att dricka kaffe och surfa runt

Kram till dig Flamman och till alla andra!

• lanovia 08

Flamman, jag blir bara förbannad. Man får inte behandla sina barn så som han gör!!!
    Tur att de har en sådan underbar mamma hos sig.

• lanovia 08

Villemoa vad bra att ni får större valfrihet på dagis.
    Låter bra att börja träna om du inte trivs i kroppen. Skönt att få lite tid för dig själv också kan jag tänka.

Amma=kiloras stämde inte på mig heller, däremot gick det lättare när jag slutade amma. Kanske för att jag började äta bättre... kändes som att amning krävde att jag åt men att E inte hjälpte till att ta hand om maten i samma utsträckning.

• lanovia 08

Idag har vi börjat inskolningen på förskolan. Gick kanon, men efter 4,5 h var både mamma och dotter helt slut. Dotter vägrade sova på madrass, förstod inte alls det där med att ligga ner som alla andra barnen utan ville resa sig hela tiden. Men det skall vi nog få ordning på med tiden.

Hon somnade i vagnen när vi gick en promenad och jag stensomnade i sängen när jag väl var hemma.

Imorgon är det maken som får ta inskolningen. Jag skall till MVC, ta hemska blodprov, mäta SF och höra hjärtljud. Ser framemot det även om blodproven kunde vara.

• lanovia 08

Idag har de börjat med våran framsida också. Tagit upp alla plattor, grävt upp o lagt dit makadam + börjat platta till. Hoppas det inte regnar imorgon så de kan fortsätta. Skall bli så underbart att få iordning på detta. har varit helt gräsligt  innan.

Om några veckor komma pappa hit och börjar hjälpa oss med hallen. Den är också en riktig skamfläck. Tak skall tas ner och isoleras. Nytt tak upp, vägar målas, ny garderob byggas och riktigt golv läggas (nu har vi ett gammal trägolv som inte är meningen att man skall ha framme utan mer tänkt som undermaterial i nedre hallen och spåskivor i övre).

Skall bli så gött att få iordning. Särskilt innan lillknatten tittar ut.

• Ninnnis

Heloise, jag förstår dina tankar och känslor. När "alla andra" blev gravida utom jag kände jag också så, jag missunnande inte andra att bli gravida, jag önskade bara av hela mitt hjärta att jag också skulle bli det. Du har en otrolig förmåga att "bryta ihop och komma igen", du imponerar och inspirerar mig. *kramar om*

Flamman, man kan iallafall konstatera att det är rätt beslut att gå skilda vägar från den mannen... *kokar inombords* Kram till dig!

Villemoa och Lanovia, skönt att det verkar gå bra för dagistjejerna  

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-08-11 19:48:59 följande:
    Skall bli så gött att få iordning. Särskilt innan lillknatten tittar ut.
    *hjärtar lillknatten*
  • Ninnnis

Villemoa, jag är säker på att du är ursnygg som du är, men jag tycker du är duktig som tar tag i träningen om du känner att du vill träna. Heja dig!

• Ninnnis

Det var säkert en massa annat jag skulle kommentera, men jag måste gå och lägga mig.

Vi har haft finbesök av Fru E, Herr E och världens finaste Buster idag Jäklar i min låda vad vovvarna lekte! Äntligen har vår korv hittat en kompis som är lika lektokig som han själv Han har legat utslagen i soffan hela kvällen, snacka om slagen hjälte.

Tack Fru E för presenter (till både mig, Mini och vovven) och kaffefilter . Jag hoppas vi kan ta en ny lekdejt snart. 

• Ninnnis

Nu ska jag ta med mig en liten och en stor kille upp i sovrummet. Jag är nämligen den enda i familjen som inte sover... Mini ligger och smackar i sömnen, jag tror han drömmer att han äter ♥

Godnatt och kram på er, fina trådisar! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård