Daa skrev 2011-08-08 03:02:16 följande:
Blommis och Fru E: skönt att se er.
Flamman: det var verkligen gott att få träffa dig i lördags. Du och dina tjejer är verkligen underbara. Axel och Fälga verkar ha blivit rätt förtjusta de med. Tiden gick för fort och jag önskar att jag hade kramat dig mer. Tänker på er.
Jag är inne på min tredje natt med sömntabletter. Den första blev riktigt bra, åtta timmars sammanhängande sömn och jag vaknade med hopp om att det skulle ordna upp sig med sömnen. Den andra natten blev väldigt "sådär" och jag lyckades skrapa ihop kanske fem timmars sömn sammanlagt. Den tredje natten... tja, jag sitter ju här.
Har kanske slumrat en kvart eller så.
Jag är yr av trötthet, sitter här och svajar och händerna skakar. Att stå och gå känns ostadigt. Antar att det är sömntabletten. Igår var jag så besviken över den uteblivna effekten att jag grät hela morgonen och förmiddagen. Den här natten är än värre, så jag vill inte tänka på morgondagen.
Åh, så roligt att tvillingarna ska till en fotograf! *bitter och sarkastisk*
Vad ska jag ta mig till? Om jag inte får sova när någon annan tar hand om barnen och jag är neddrogad för att få sova, när, NÄR i himmelens namn ska jag få sova? Har räknat efter: det är ungefär femtio dagar sedan den här skiten började. Femtio dagar, då jag har förlorat, tror jag, ungefär hälften av den sömnen jag kunde ha fått. Tänkte hela tiden att det borde lösa sig, men det blir bara värre.
Hur lång tid tar det innan man blir tokig av trötthet? 
Hur mycket mer svammel kommer jag att skriva på internet innan mina nätter äntligen kan ägnas åt det de ska ägnas till?
Lider med dig och ja, det är ett jättebra sätt att bli sjuk att inte sova
Har du provat akupunktur? Det kanske låter långsökt men faktum är att akupunktur upplevs ge bättre sömn av de flesta patienter enligt min nål-stickare.
Själv fick jag ju smärtlindring vilket naturligtvis gynnade sömnen men som bonus upplevde jag att de timmar jag sov blev mer "effektiva". Jag vaknade så att säga pigg och utsövd.
Det är säkert individuellt hur man reagerar men har du möjlighet att prova så kan det ju vara värt ett försök.
Jag tillhör sorten som blir otroligt trött direkt efter behandling (både akupunktur och hos naprapaten) så jag kör aldrig bil efteråt.
Med lite tur så reagerar kanske du likadant och med lite (barnpassnings)support från nära och kära kanske det kan gå att ordna så att du kan bli hemkörd och få gå direkt i säng och vila en stund?
Jag skriver vila med en avsikt - stressen över att "jag måste sova" är oerhört tung. För min del hjälpte det lite att fokusera på att vila.
Dessutom hjälper det inte upp att man känner att man måste "prestera" när nu andra är så snälla och avlastar om du förstår hur jag menar?
Nu var jag rejält dålig i utmattningsdepression när mitt icke-sovande var som värst så det var för mig inte aktuellt att läsa (jag fick lära om allt sånt) eller lyssna på musik och jag minns inte så mycket från den perioden men jag minns att jag låg på rygg i sängen och sa "jag vilar" som ett mantra.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ska hitta en lösning och det snart ♥