• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Heloise skrev 2011-08-06 21:14:37 följande:
    Det skulle gå bra att skjuta mig nu...
    Men namnngivningsfesten vart superlyckad, maten god, gästerna var glada och vi fick både strålande sol och spöregn( bra med partytält).

Däremot tror jag att jag suttit ner sammalagt kanske med lite vilja 10 min sen kl 7 i morse.
    Nästa unge får baske mig nöja sig med ett litet intimt kalas!
    Det var precis det här jag var orolig för... att du skulle ta ut dig alldeles. Men bra att festen blev lyckad!
  • Leksi

Heloise, nu har du förtjänat att pusta ut!! Vilken dag! Förvånad Men kul att allt blev lyckat när du slitit så.

Vi lade också ribban lite för högt med ett gigantiskt dop förra året, så jag har världens ågren för att köra samma race en gång till om vi skulle få ett barn till.

• Norrskensflamman

Jodå, vi tog oss iväg, efter många om och men, till Daa, Skäggmannen och Parvlarana. Tillbringade ett par-tre supermysiga och trevliga timmar där. Mumsig blåbärspaj som Daa gjort och vaniljsås. Gott samtal. Massa med bebissnusande och lite dreggel och spytorkande Parvlarna är helt underbart ljuvliga och T o K vart stormförtjusta i dem Hjärta
    Tack Daa för en fin dag!

Sedan åkte vi till min MS-sjuka kusin i närheten. Där tillbringade vi ytterligare några timmar med massor av snack och käk. Jag kom hem efter kl 21 och flickorna somnade i bilen. Men det var inga problem att få dem att somna om här hemma, som tur var.

Jag har haft en gråtattack när jag fick veta att maken kommit fram, utan att ringa oss och meddela att allt är okej, och att han inte åkte till sin pappas stuga och sova utan bara "svängde förbi" och drog sedan direkt in till storstan till HENNE...  Ont, det gör ont...  Usch. Jag måste släppa detta. Men det är lättare sagt än gjort. Mitt självförtroende är helt i botten just nu och jag känner mig så kränkt och förnedrad och värdelös.

Men, men, jag repar mig snart.

• Hvidbrud

Men flamman gumman! Kramar om. Det är ju han som är totalt värdelös, fina flamman! Kram!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2011-08-06 23:42:33 följande:
    Men flamman gumman! Kramar om. Det är ju han som är totalt värdelös, fina flamman! Kram!
    Ja, visst är han som ett stort jävla misslyckat SKÄMT    En stackare, en ynkrygg, en fegis, en sadist, en ärthjärna, en självupptagen, egoistisk, patetisk BARNRUMPA!!!  Magnus o Brasses låt kommer upp i min hjärna när jag tänker på honom... "Bonnlurk, läbbiga skurk..."  
  • Norrskensflamman
    Till min Exmake, här har du din Fan:

Svordomsvisan

Mel.: Zuckerman's famous pig

Din satan ...
    satan ...
    du din satans helvetes jävla skit!
    Din jävla skit;
    Bondlurk, läbbiga skurk,
    ynkliga parasit!
    Pottsork, snuskiga stork,
    din ruttna rot, din fulla kork!
    Avskum, spattig och krum,
    du är så jävla dum!
    Din usla gam,
    din slemmige torsk,
    förnicklade pappskalle,
    skunk, förbanne mig,
    lägg ägg, slibbiga drägg
    skitstövel och bandit!
    Slashas, ditt vidriga as,
    piss och pest och senapsgas!!
    Sopprot, helidiot, fan vad du bär dig åt!
    Din sabla bock, ditt feta arsel,
    våga dig aldrig mer hit!
    Attans skitstropp, hörru din
    saaaa, saaaatan,
    helvete,helvete, helvete, helvete,
    helvete,
    helvetes jävla skit!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård