• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Mugglan: så mysiga dina tjejer verkar ♥

Jo, det med att bli lämnad är en sak. Det har jag varit med om tidigare. Och jagha r  själv varit den som lämnat. Men fan, så mycket tyngre denna smärta är när det är två barn inblandade Halva min ångest och smärta är egentlige för DERAS skull.... Om ni fattar vad jag menar...
    Kram tebax!

• muggles

Flamman: förstår vad du menar. Det skär i hjärtat när det gör ont i ens barn

För övrigt: ooooooooooops!

• Leksi

Största varmaste kramen till dig Flamman! ♥ Hoppas du haft en dräglig dag trots allt och kom iväg till Daa-familjen?

• Leksi
    muggles skrev 2011-08-06 09:52:00 följande:
    För övrigt: ooooooooooops!

• Leksi

Grattis på namngivningsdagen lilla Skvätten!! {#emotions_dlg.flower}

• Leksi

Ninnis, Ninnis!! *vinkar frenetiskt* Jag vill jättegärna läsa din förlossningsberättelse!

• Leksi

Jobbigt Lanovia med en spillevink som inte vill somna! Vi har haft en A som sovit urdåligt varenda natt den här veckan och jag är heeelt färdig. Så jäkla jobbigt i kombination med värsta jobbveckan på länge. Idag sov vi två timmar på dagen tillsammans och det var sååå skönt! Hoppas på en repris imorgon.

Hur känner ni inför inskolningen? Jag är jättenervös. Han känns fortfarande så liten och hur ska de hinna se alla små? Och trots att jag går ner till 80% kommer han att få gå 9-16.30 vilket jag tycker känns som jättelånga dagar.

• Leksi

Dagens lärdom: Plocka inte svarta vinbär iklädd finkjol tillsammans med 1-åring

• Heloise

Det skulle gå bra att skjuta mig nu...
    Men namnngivningsfesten vart superlyckad, maten god, gästerna var glada och vi fick både strålande sol och spöregn( bra med partytält).

Däremot tror jag att jag suttit ner sammalagt kanske med lite vilja 10 min sen kl 7 i morse.
    Nästa unge får baske mig nöja sig med ett litet intimt kalas!

• Norrskensflamman
    Leksi skrev 2011-08-06 20:27:07 följande:
    Dagens lärdom: Plocka inte svarta vinbär iklädd finkjol tillsammans med 1-åring
    Man lär så länge man lever vettu!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård