• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Ja! Att bli arg, i rätt styrka på rätt tillfälle är något av det bästa som finns. Men många är vi nog som "av-lärt" oss hur man gör. Man far inte vara arg och man får inte sorten eller farten, bara vara snäll, söt och förlåtande. Nej fan! Inte om någon ställer sig på mina tår med vilje, då blir jag arg! (för det mesta...) Min första graviditet lärde upp mig igen... (fast jag var nog lite för snäll mot Bratt-bajs killen, om någon minns... ) Nattamningen klar nu. J, eller à-goo som hans syster kallar honom, ligger här brevid och småsnarkar, syster ligger och gnyr i rummet bevis- hörntänder, förkylning och målade i dag sin första huvudfoting och maken jobbar natt. Så kanske får jag sova till 6 innan nästa matning? och 8 till snuttan vaknar och maken kommer hem med nybakat danskt bröd! ( oh, tänk om han koner med en sån underbart god syndig dansk tebirkes... Mmmmm...) sov gott!

• Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2011-08-07 00:02:52 följande:
    Tycker ni jag verkar arg o bitter??? Det är jag också!!

" target="_blank">

Norrskensflamman skrev 2011-08-07 00:43:43 följande:
    Jag tror jag behöver bli ARG lite oftare...
    Och behöver koppla in högtalarna till min dator.

Tänker på dig ♥

(Eftersom jag då är av den uppfattningen att du (o flickorna) förtjänar så otroligt mycket bättre så drabbas jag också av övertygelsen att slamkryparen får precis vad hon förtjänar... Demon Och på inget vis vill jag förringa din sorg och smärta men jag verkligen kände hornen växa när jag läste ditt inlägg!)

Vinkar till hela tråden, jag läser, tänker på er, ler och lipar om vartannat.
    Försöker hålla mig sysselsatt med så mycket som möjligt för att inte hinna tänka. Hjälper inte ett dugg kan jag säga. Resultatet efter 2/3 semester är att jag håller på med 4 projekt samtidigt (inget blir klart) och att jag återigen konstaterar att det kanske inte hade varit så tokigt att höra till den delen av befolkningen som inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt.

Pöss på er!
  • Villemoa

Flamman: texten passade på pricken in på slamkryparen! Ut med det bara, det är bra att vara arg då och då för att få rensa lite i systemet. Den största kramen till dig! <3

Hvidis: åh en huvudfoting, duktiga lilla E!! <3 Hoppas hörntänderna kommer snart så hon slipper ha ont, och att hon kryar på sig!

*vinkar till Klockarbol*

• passionsblomman

Hallå alla fina!

Jag läser lite av och till, men ligger så back i allt jag inte kommenterat att jag drar mig för att ens börja. Kanske lika bra att hoppa in här och nu och utgå från att ni vet att jag bryr mig om era liv utan att jag ens försöker komma ikapp på kommenterandet...

Sommaren rullar på, folk kommer och går, jag har lagt ett minimum av tid vid datorn och desto mer vid middagsbordet i glada vänners lag.

Just nu är vi helt barnlösa här hemma, för sonen är "hemma" i Stockholm och bor en vecka hos sin bästis där. Det är jättetomt utan honom, men underbart att vi håller kontakten så bra med den familjen. De möts och leker vidare som om de aldrig skilts åt, de där två lirarna. Hoppas det regnar mindre i Stockholm än här idag, för de skulle tälta på ett party hos en av de gamla klasskompisarna.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

VInkar in jag med

Vinkade nyss av brorsbarnen med föräldrar som varit här sedan i onsdags, puhh säger jag bara med en 3 1/2 + 5 1/2 och en hundvalp!!
    Gick över förväntan ändå men svårt att slappna av när man inte riktigt visste vad Buster skulle ta sig till med brorsbarnen men både han och barnen gillade varandra.
    När de åkt fick vi besök av en kollega till mig som skulle provsmaka sin bröllopstårta, de tog även med sin lilla hund på 55 kg . Bara en 5 för mycket för Busters vikt . Liten är dock tuff och han lekte en del ändå även om han blev nedsprungen kvart i stupen

PB-hur går det med Truls?

Ninnis-veckan som kommer är relativt fri för min/vår del förutom onsdag så vad sägs om en lekträff? Kanske minitrådfika?

• Norrskensflamman

Kul å se er här Blomman o fru E

Skönt att Buster kom överens med brorsbarnen.

Blomman, en vecka utan Blompojken... Har Blommannen semester så ni kan göra nåt på tu man hand?
    Finns ju mycket skoj man kan ägna sig åt när man har Barnfritt

• Norrskensflamman

En fråga: Någon här som har någon som helst erfaranhet av såna där sidor på nätet, typ kontaktsidor... Skäms ?
    Jag har aldrig provat nätdejting, men det är väl tidens melodi antar jag. Jag går ju sällan o aldrig ut på krogen och möjligheterna att åka iväg på "upptäcksresa" och utforska grannstädernas nöjes- och singelutbud är ju begränsade pga barnen.
    Jag är dessutom inte ens i stadiet att jag orkar tänka på ett nytt förhållande. Men jag vet ju att så småningom så kommer det vakna en länktan efter en "vän". Och hur gör man då???
    Vilka sidor kan ni rekommendera... någon *rodnar*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård