• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Andbeyond: puss o kram!

Ninnis; så skönt att du redan blivit av med extrakilona och mer därtill. Men det måste ju ha gått med raketfart!!
    Själv svullar jag bara till mig mer och mer och det är jäkligt irriterande. Tycker inte att jag äter mer än annars.

Jag som aldrig haft problem med vikten.

Nu har jag postat brevet om att vi vill genomföra äktenskapsskillnad. Tog av mig ringarna nyss... Men den med stenar som jag fick när vi gifte oss (jag fick två) har jag flyttat till höfter hand. Den är så söt. En vanlig, enkel ring egentligen med två små brillianter coh två topaser och en safir. Den är inte massiv och har ingen inskrift heller, så det är ingen direkt vigselring i den bemärkelsen. Jag vill gärna ha den kvar. Är det knasigt??

Igår ändrade jag meddelande på telefonsvararen att "ni har ringt hem till Flamman, T o K..." osv. Kändes faktiskt bra. Nu vill jag bara vinna på Lotto så jag kan renovera lite i huset. Vill få bort all ångest ur väggarna. Måla/lasera ljust och fint i taken, Måla/lasera  skåpluckor i kök o badrum... Inreda T:s rum. Köpa ny soffa. Tapetsera vardagsrummet. Ändra, ändra.... Sätta MIN prägel på det hela och lite grann få bort honom och all hans kritik mot att jag aldrig fixat hemma och att jag inte lyckats få hemtrevligt.   Kan ju bero på att vi aldrig haft råd, pga att han slösat så mycket pengar på dyra krediter, bilar etc....Och att jag dragit mig för att starta ett renoveringsprojekt eftersom han alltid gormat och härjat så förfärligt medan han renoverat. Jag har ju varit som ett nervvrak varje gång!!

Visst kommer jag få det tyngre ekonomiskt, helt klart. Men jag kommer kunna planera min ekonomi på ett helt annat sätt. Nu behöver jag inte hålla rätt på honom och alla hans tokerier vad gäller inköp. Nu betsämmer jag. SKÖNT!!!!!!
    Bara därför köpte jag mig två nagellack för 50 kr/st idag på lunchen Tänkte att jag drar ner på två vinflarror den här månaden istället

Det finns en del fördelar med min nya livssituation iaf

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2011-08-08 18:25:19 följande:
    Sådant här, det går bara inte att läsa, för man får ursinnesanfall och skakar i hela kroppen.

www.svd.se/nyheter/inrikes/fangelse-for-dodsk...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Men FY F*N vad ARG och vansinnig och FÖRB****D man blir!!!    Nånting är jävligt fel med rättssystemet!! Sätter man sig full bakom ratten så är det ju i princip överlagt mord!
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-08-08 13:03:18 följande:
    Ninnis; så skönt att du redan blivit av med extrakilona och mer därtill. Men det måste ju ha gått med raketfart!!
    Jag gick bara upp 5,5 kg under graviditeten, så de försvann nog i princip med Mini. Resterande kilon är nog barnvagnspromenader och amning

För övrigt är du inte ett dugg svullig utan skitsnygg, det har jag sett på FB
  • Ninnnis
    andbeyond skrev 2011-08-08 12:36:58 följande:
    Hjärta till er alla!

Allt väl här, håller på att avvänja nattmål vilket med andra innebär: JÄTTETRÖTT!

*springer tillbaka till bebisen*
    Hej! *vinkar*
  • Ninnnis

Är det någon av er som har fått post från BT idag? Jag hade fått ett kuvert från BT, men kuvertet var öppnat längst ner och innehöll bara ett papper där det står att de vill ge en present som uppskattning till sina medlemmar. Undrar om någon har stulit min present...?

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-08-08 18:45:51 följande:
    För övrigt är du inte ett dugg svullig utan skitsnygg, det har jag sett på FB
    Ninnis, jag väljer vilka bilder jag publicerar... Såna där bullmagen inte syns. Poolbilden där kamouflerar vattnet himla bra
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-08-08 18:48:46 följande:
    Är det någon av er som har fått post från BT idag? Jag hade fått ett kuvert från BT, men kuvertet var öppnat längst ner och innehöll bara ett papper där det står att de vill ge en present som uppskattning till sina medlemmar. Undrar om någon har stulit min present...?
    Jo, jag fick också ett sånt brev. det var en liten plastask i, det var sånt där läppsmörj i. På locket stod det "Bröllopstorget" och ett hjärta.
    Så himla ironiskt, med tanke på vad jag går igenom nu... jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
  • Norrskensflamman

Iaf så har jag bokat tid hos banken idag! Något jag skjutit upp ett tag nu... Min kontakt var på semester och jag kände att jag orkar inte börja med nån ny. Min kontakt vet redan vad som varit på gång, så det känns som att jag inte behöver förklara allt igen. Jag fick tid nästa vecka på onsdag. Hoppas banken är välvilliga.
    Och att det finns något sätt att komma ner i månadskostnad.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård