• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa
    Heloise skrev 2011-08-09 17:34:10 följande:
    Nu finns det lite kort för er i mitt galleri på Elise och lördagens festligheter. Har ajg glömt någon så hör av er så lägger jag till
    Jag kommer inte in på ditt konto Men är det bilderna du la upp i vår grupp på fejjan så har jag ju redan sett dem!
  • Villemoa

Daa: vad bra att du ringde läkaren och blev sjukskriven så skäggmannen kan vara hemma! Hoppas ni snart kan reda ut det hela så du får sova! Stor kram!

Flamman: stora, stora, stora kramar till dig!! <3 <3

lanovia: <3 lilla E som ska börja dagis!

Ninnis: <3 lille Mini som växer på sig!

Blommis: vilken jävla kompis din systerdotter har!! Skrikandes  Har inga kontakter men jag lovar att hålla utkik!

Fick också presenten från BT, fattade först inte vad det var

Idag började Moa dagis igen, de har gjort om på hela dagiset och numer har de mer åldershomogena grupper. Moa har fått byta avdelning, till den bredvid hennes gamla, så hon känner väl igen den. Vissa pedagoger och barn har fortfarande semester så det är lugnt och skönt den här veckan. Perfekt mjukstart för henne som tycker förändringar är lite läskiga.

Många kramar till alla!!

• Heloise

Daa: usch för att inte kunna sova, det är ju nyckeln till allt. Hoppas det löser sig nu med starkare dos.
    Kramar till Alla barnen som börjar på dagis för första gången och för fina Moa som ska börja på dagis igen. Fina mini som växer så det knakar, precis som Orvar och J

Jag har haft en liten down period igen, Panzer har börjat jobba och jag blir ensam med mina tankar, det är INTE bra. jag ska inte tänka, jag ska inte fundera. Då bryter jag bara ihop och blir ledsen, speciellt nu när Elise vill så j-vla mkt men kan så lite. Det är så jobbigt att se henne slita och slita utan att få nått för det. Så småningom kommer ju hon också att få belöning för allt slit men jag vet inte det blir så uppenbart nu. Lille J rullar runt, Orvar kan rulla runt, Parvlarna kan sitta och äta mat i riktig vanlig hederlig matstol, Ellie kan nästan gå...

Elise har precis lärt sig rulla runt från rygg till mage. Jag tycker bara att det är så jobbigt ibland, att hon har slitit sen i februari med att vända sig och lyckades 22 juli...! Men det är så här det är, så här det alltid kommer att vara, allt kommer alltid vara jobbigare för henne, hon vet ju inget annat men det gör jag. Det är klart att ajg är jätteglad över att alla trådbarnen utvecklas som de ska! Men ajg är avundsjuk och ibland känner jag mig så väldigt ensam.

Flamman: jag lider med dig och dina fina flickor, det är klart att du är förtvivlad samtidigt som jag är övertygad om att ni kommer att få ett underbart liv utan mannen. Nätdejting har ajg inte ägnat mig åt i någon större utsträckning men det ser väl ut som ett välfyllt buffébord av hunkar för en snygg norrländska som du!

• Villemoa
    Heloise skrev 2011-08-09 17:48:51 följande:
    Kommer du in nu då Villemoa?
    Nä, men jag har ju redan sett de finfina bilderna!

Största kramen till dig också som bråttas med så många tankar! <3
  • Heloise
    Villemoa skrev 2011-08-09 18:29:14 följande:

men va f-n
  • Villemoa
    Heloise skrev 2011-08-09 18:31:37 följande:
    men va f-n
    Visst är det irriterande! Stor mening med att göra sekretessinställningar när de ändå inte funkar! Jag har haft samma problem länge. Tydligen har man som plus-medlem kunnat göra alla finesser men de skulle ju ta bort betalningen för att bli plus-medlem och att då alla kunde bli det. När jag mailade supporten i höstas fick jag som svar att jag skulle ge mig till tåls för snart skulle förändringen gå igenom, har inte sett röken av den än.....
  • Heloise

Otroligt irriterande

Nåväl om ingen kan se så kan jag maila om ni vill.

Villemoa: äsch jag kommer över det. Det är bara ibland jag blir så ledsen och Elise har varit ledsen också för att hon inte kan allt som hon vill. Hennes hjärna är ju på krypa stadiet och hennes kropp på wow kan precis vända mig stadiet.

Jag hoppas att ni förstår att jag aldrig på något sätt skulle missunna era bebisar en normal och stabil utveckling, eller att ni inte ska vara glada över deras framsteg inför mig! Jag lovar att ajg tycler att det är lika kul som alla andra. Men det är jobbigt ibland att bli påmind om hur efter Elise är i sin muskulära utveckling

Nåja, jag ska ta mig en lång promenad med henne medan Panzer leker med Elises gudfar( NHL 2011 tror jag). Det har varit skitväder här de senaste 2 dagarna så jag har inte kommit ut och det gör mig också puckad!

• Villemoa
    Villemoa skrev 2011-08-09 18:29:14 följande:

Vad bra att svenskläraret stavar fel på brottas......
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård