• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Villemoa Hjärta Tack!

Jaha, så har vi tagit avsked då... Jag ville inte släppa taget... Han var ganska kall och jag fick en lång kram men ingen puss. När han stängde dörren bröt jag ihop och tillslut började lilla K också gråta. T är tapper och ser fram emot att pappa ska få en lägenhet dit de ska få komma och bo.

Jag gråter och gråter och gråter. Jag vet inte hur jag ska fixa denna arbetsdag. Men jag vill inte vara hemma. Kanske tar jag en lugnande tablett för att hålla ihop under dagen. Även om jag är emot tabletter. Men jag känner att NU är ett krisläge då det är befogat att ta den hjälp som erbjuds. Jag  får gråta och snora och vältra mig i sorg och självömkan därhemma ikväll istället. Där ingen ser eller hör mig...

Ninnis... Underbar förlossningsberättelse. Med en sån förlossning kommer det inte ta länge så är du redo för att göra ett till försök! Helt fantastiskt. Vilket fint jobb du gjorde tillsammans med maken. Och resultatet blev ju strålande

• Fru Bygg

Ninnis, vilken fantastisk förlossning. Blir så underbart glad över att läsa om lille Mini!

• Fru Bygg

Sitter just nu på verkstaden och väntar på att servicen på min bil ska bli klar. Sen är det handling som gäller innan jag kör tillbaka till sommarstugan. Arbetet med tillbyggnaden och renoveringen går framåt. Nu är alla fönster och dörrar bytta och ny panel sitter på plats. Jag färdigmålade den i tisdags, så nu är det "bara" en massa småsaker som ska fixas. Vi räknar med att flytta hem till lägenheten igen nästa söndag, så då borde vi vara klara. Det blir nog tight, men det ska gå. Jag mår bra, men känner mig lite svag, trött och har en del mensvärk. Inget oroande, det är ju inte så konstigt när man har 1,5 månad kvar och har en sprallig snart tvååring och renoverar för fullt. Ser dock fram emot att få komma hem och ta det lite lugnt innan det är dags.

• Fru Bygg

Och då kan jag ju hänga mer lite bättre här hos er också!

• Daa

Flamman: här får du en hel massa cyberkramar i väntan på IRL-kramen på lördag. Vi ser fram emot att få träffa er.
    Håller med Hvidis: behöver du tabletten så ta den. Ibland blir det för mycket att bära.

• Daa

*hojtar och viftar frenetiskt åt Ninnis håll* Jag vill gärna läsa den förlossningsberättelse.

*inser att jag bara har hunnit halvvägs på min egen. Det får väl bli av. Någon gång*

• Norrskensflamman

Daa, närmar Parvlarna sig 6-månadersstrecket nu?

Jag längtar så att få krama och pussa dem!!!
    Och krama om dig också förstås!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård