• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-08-01 20:13:03 följande:
    Minis! Ninnis mage är förhoppningsvis alldeles utmärkt!
    Ninnis har stålmage! Flört
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-08-02 10:06:12 följande: 
    Jobbig, jobbigt hemma.
    Usch då  

Är det något nytt på lägenhetsfronten? Kram, fina du!
  • Hvidbrud

Hua flamman! Det låter inte alls roligt! Åh, vad jag längtar till att bakstöten flyttar ut så att ni kan få lite RO! Det förtjanar ni och behöver ni nu.

• Ninnnis

Kort rapport: hörseltestet gick bra *puh*, de kom igenom direkt och Mini sov sig igenom bilresan, testet och hemresan inklusive tankning och handling på vägen

Snart kommer mina föräldrar och ikväll blir det grill. 

• Norrskensflamman

Nja, ingen lgh än så länge. Ett hus att hyra fr 1/9 dock.
    Det är jobbigt med alla svängningar. Ena stunden är vi överens, nästa stund ska han sälja huset och jag ska tvingas flytta med tjejerna (för jag har inte råd att lösa ut honom med hela summan, bara med den summa vi kommit överens om).
    Nu åker han på fre (en v tidigare än planerat) iväg till "sitt" därborta och stannar månaden ut. Direkt han kommer hem flyttar han. Så i praktiken bor vi ihop 2 dagar till. Ang sälja huset eller ej, det får jag inte "besked" om förrän då när han kommer tillbaka. Så jag ska gå här och inte veta vad som ska hända med vårt boende.
    Jag VET att jag borde dra en lättnadens suck att han äntligen drar, jag VET att det är det bästa, jag VET att vi får det lugnare, jag VET att det är så här det måste bli. Men FA-AN så ont det gör Jag känner mig ratad, värdelös, ja jag mår SKIT ärligt talat. Och det andra som jag hade på G, som fick mig att må bra... har också skitit sig. Men nu ska jag inte älta om detta... ni är väl kräkless på mig o mina problem.
    Tack för att ni bryr er! Kraaaaam!

• Villemoa

Flamman; det är klart att det gör ont som faan! Allt det ni delat genom åren går ju inte att radera bort bara så där! Och du, är inte ett dugg kräkless på dig och på dina problem, så du vet!

• Villemoa
    Ninnnis skrev 2011-08-02 09:47:39 följande:
    En fråga, bör man ge nya droppar om barnet kräks kort efteråt? Jag gav Mini båe Semper och D-droppar imorse och han kräktes ganska rejält efter en liten stund, frågan är om han har fått i sig något eller om allt kom upp?  
    Tror inte att man ska ge nya.
  • Villemoa
    Fru sy skrev 2011-08-01 21:36:16 följande:

Jag tycker bäst om havremjölken, fast bara den från googreen. Om man vill kan man göra egen, ska inte vara svårt... bara att mixa 3 dl havregryn med 1 liter vatten och sedan sila av. Jag har tänkt att jag ska testa bara för jag är nyfiken påhur det smakar.

När det gäller smör är becel absolut det bästa!! Och yoggi är Alpro bäst. Carlshamns blåbärsyoggi är god oxå.

Jag provade bara Oatleys, det räckte för jag tyckte det var så äckligt! Cool
  • Villemoa
    Ninnnis skrev 2011-08-02 15:12:11 följande:
    Kort rapport: hörseltestet gick bra *puh*, de kom igenom direkt och Mini sov sig igenom bilresan, testet och hemresan inklusive tankning och handling på vägen

Snart kommer mina föräldrar och ikväll blir det grill. 
    Skönt att hörseltestet gick bra och att Mini verkar må bättre! Hoppas det håller i sig!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård