• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

FEL: allt för att få sin bebis att SLUTA skrika skulle det ju vara

• muggles

Vi hade en underbara bröllopsdag förresten! Min fantasi vad man kunde köpa i trä tröt så jag frågade en manlig vän vad han skulle vilja ha och han föreslog massage/fotvård etc. Så det blev det och maken blev grymt glad! Han har burit i bärsjal och suttit snett när tjejerna ska rapa, och fått lite värk i axlar och rygg. Själv fick jag en väldigt fin ask som låg på bordet när vi skulle äta. Det var en halskedja i guld Den är väldigt enkel men lite snurrad så den glittrar när man rör sig - och jag älskar den! Jag är en tjej som gillar enkla vardagssmycken som jag kan använda mkt. Till saken hör att maken krockade med en cyklist då för 5 år sedan när han var på väg att köpa morgongåva. Det gick bra med cyklisten men någon morgongåva blev det inte - han blev för skakis för det. Så jag fick den nu istället sa maken. Jag blev så glad för tanken bakom!!! Och så drack vi en flaska schweinedyr Amarone som jag fick av jobbet när jag fyllde 40. Tror den kostar typ 350:- el något - inget man köper själv alltså. Till Amarone ska det vara vilt el ost men vilt mitt i sommaren kändes ju lite svårt. Så vi maken diverse plockmat, bla en ost som heter "Berusad Barolo" (vinmarinerad ost) Det blev kanongott!!! Och plockmat är ju suveränt när man har två bebisar som helt plötsligt blir hungriga och ska äta...

• Fru Bygg

Muggles, åh vad underbart söta tjejer du har! Tack för att vi fick se bilder på dem. De är ju helt fantastiskt söta!

• Villemoa

lanovia: usch vad läskigt att hon ramlade ur vagnen! Men du är absolut INGEN DÅLIG mamma!! Vet dock hur du känner. När Moa var ca 14 månader ramlade hon ner från altanen, ca 60 cm. Även om vi var fyra vuxna så hann vi inte med, du må tro att jag kände mig som en dålig mamma då! Kram!

Hvidis: duktiga lilla E som bajsade på pottan! Hjärta

• Fru sy
    Villemoa skrev 2011-08-01 09:26:26 följande:
    Grattis på bröllopsdagen Fru Sy! Skål {#emotions_dlg.flower}
    TAck!!
    Vi ska ha en mysig familjedag idag. Ska planera upp renoveringen för hösten lite, kolla upp snickare och så. Sen ikväll ska vi äta finmiddag och dricka vinet vi fick till vår 2-åriga bröllopsdag i bröllopspresent. Dessutom får vi väl fira att det är precis ett år sedan Orvar blev till
  • Ninnnis

Minis magnip har blivit värre de senasete dagarna. Igår grät han i flera timmar, stackaren Jag ska testa mjölkfritt i en vecka från och med idag och se om det hjälper. Jag har laddat kylen med mjölkfria produkter så det känns inte som någon speciellt jobbig omställning.

*häller lite havremjölk i kaffet* 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård