• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    muggles skrev 2011-07-29 11:33:07 följande:
    Ninnnis: kan du se bilden på tvillingarna nu? Kan någon mer se?
    Jadå, med var sin napp - en rosa och en blå! Så kära de är!
  • Leksi
    Fru Bygg skrev 2011-07-29 12:44:14 följande:
    Muggles, jag kan inte se dina små tjejer...
    Jag kan inte heller se...
    Nu blir jag ju så himla nyfiken på hur de ser ut och vad de heter!

*susar vidare på jobbet*
  • Ninnnis

Mugglan, herrejisses vilka sötnosar! Det är tre ritkigt fina flickor ni har fått ♥

BVC-sköterskan menade att han har lite magknip (han fick ont när vi var där) och rekommenderade Semperdroppar samt att jag testar mjölkfritt en vecka (min lillasyster var känslig mot det som liten). Tydligen ska man undivka ALL mjölkprotein (i bröd, smör, creme fraiche, pålägg etc), så jag får planera nästa veckas matintag ordentligt. Idag har han än så länge bara haft en knipstund och en gas/pruttstund, i övrigt har han antingen varit glad eller sovit.

Han hade förresten gått upp ett halvkilo och väger nu 4520 g

Grattis på bröllopsdagen, förresten! 

• Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-07-29 11:09:20 följande:
    Lille söte Mini! Jag tror också att det kan röra som om den första utvecklingsfasen. Det finns en jättebra bok som beskriver de sju utvecklingsfaserna under det första året; "Att växa och upptäcka världen" av Hetty Van De Rijt och Frans X Plooij.
    Jag tror det är den jag har fått låna av en kollega fast på danska, jag tycker mig känna igen författarnas namn. "Vidunderlige uger" heter den. Jag har läst fram till det första steget vid 5 veckor, jag ska se till att läsa lite till.
  • Ninnnis

Jag har haft besök av svägerskan med familj på förmiddagen och en väninna med sambo på eftermiddagen. Snart kommer maken hem och ikväll blir det köpepizza för första gången på länge.

Imorgon ska vi grilla hos gudsonen med familj.

Jag känner mig så tacksam över mitt lilla liv just nu. Bästa maken, finaste lilla Mini och älskade lilla vovven. Plus en hel hög med guldklimpar till familj och vänner. Jag är så lyckligt lottad! Hjärta 

• Daa

Blev tvungen att logga in fastän det egentligen är tid för annat nu...

Muggles: åååååh, så söta tjejer! *hjärtar*
    Tvillingarna är jättegulliga och storasyster är ju bara för ljuvlig.
    Fina namn.
    (Ett av namnen hade jag i tankarna, men det blev upptaget av en annan i bekantskapskretsen.)

• Daa
    Ninnnis skrev 2011-07-29 17:06:59 följande:
    Jag känner mig så tacksam över mitt lilla liv just nu. Bästa maken, finaste lilla Mini och älskade lilla vovven. Plus en hel hög med guldklimpar till familj och vänner. Jag är så lyckligt lottad! Hjärta 
    Så glad för dig, Ninnis.
  • Daa

Det är mer jag tänkte kommentera, men jag måste nog avstå. Jag är alldeles mjuk i huvudet efter ännu en natt med bara två timmars sömn. Tre ganska goda nätter fick jag innan det var kört igen.
    -Vad är det som har hänt med mig?? var en tanke som snurrade omkring i natt och som jag inte kunnat släppa än. Jag fattar inte vad det beror på att det bara inte går att somna hur trött jag än är. Och framför allt, att det händer så ofta. Att få sig en tupplur dagtid är lika hopplöst, även om maken drar iväg med barnen, för jag kan inte somna då heller.

Är i full färd med att sluta amma nu, så om några dagar borde jag kunna börja med insomningstabletter. Inte för att jag vill det, för det skrämmer mig lite, men jag vet inte annars vad jag ska göra.

*surar*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård