• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

Vi har en Padwico 903 tror jag (är osäker på siffrorna). Vet att den fått bra resultat i tester. Otroligt nöjd med den, funkar alltid och lätt att använda. Kan verkligen rekommendera den.

• muggles

Tänk inte så mycket Heloise utan gå på din känsla. Det finns fördelar och nackdelar med att få barn tätt, ingen kan säga vad som är "rätt ".

• Heloise

Ljuvliga missar Solde!

Ni har helt klart rätt, det är klart att man inte ska tänka så mycket men dels är jag sådan som person och dels så är det ju så att jag inte kan lita på mig själv jämt när det gäller Elise. Mina instinkter är inte alltid rätt eftersom hon inte är som andra barn på många sätt
    Det är svårt att förklara men eftersom allt är som att gå balansgång på ett 2 cm brett sidenband över en öppen eld när det gäller pws, så är jag så otroligt rädd att göra fel och tack vare det" felet" utlösa ett symptom hos henne som kanske inte utlösts annars. Jag hatar verkligen PWS av hela mitt hjärta. Gråter

Fast å andra sidan vi har ju tjuvstartat redan så egentligen är väl diskussionen onödig, för vi har ju uppenbarligen gjort ett val Tungan ute

En sån där babyvakt måste vi också köpa och en namngivningspresent till Elise. jag funderar på att köpa den här, den är som ett bollhav, kan vara bra för henne som kommer att vara lite "senare" med att gå, kanske kan underhålla henne? Jag märker redn nu att hon börjar bli tjurig och otålig för att hon vill så mycket mer än hon kan, hon vill inte ligga, hon vill sitta men hon orkar bara sitta med stöd ett litet tag.

• Fru sy

Fru Bygg: Grattis till lyckat ul, vad mysigt med en liten lillasyster!! Vill gärna träffas igen, tyvärr får vi nog inte ihop en resa ner innan ni åker hem igen... men ni kanske åker ner någon helg eller så sen?!?

Heloise: Jag är säker på att ni kommer bli jättebra föräldrar till en liten till. Och visst kommer Elise må bra av att ha en syskon rätt tätt på. Det viktigt är ju att ni orkar och det tror jag absolut att ni gör!!  Lycka till!!

Förresten så blir jag nästan själv sugen på att börja försöka få till syskon till Orvar när jag läser vad du skriver... men det får nog vänta ett tag till   Jag tror jag skulle vilja hinna jobba lite emellan barnen och eftersom jag mådde som jag gjorde tror jag vi kommer börja försöka när Orvar är 2 år. Skulle det då ta sig fort så hinner jag jobba nästan 1 år... sen vet jag ju inte om jag kommer behöva vara sjukskriven nästa graviditet, men känns bättre att räkna med det och sedan bli positivt överrakad. Förstår förresten precis vad du menar med att vilja ha en vanlig graviditet! Nu stannade ju Orvar inne tiden ut men det hade varit härligt att få röra sig och visa magen under nästa.

Oravr har fått sin första tand, ett litet litet risgryn nere... känns som det är jättetidigt?!? Själv var jag ju 9 månader när jag fick min första... men det är väl olika!

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-07-28 12:09:38 följande:
    Vi har en Padwico 903 tror jag (är osäker på siffrorna). Vet att den fått bra resultat i tester. Otroligt nöjd med den, funkar alltid och lätt att använda. Kan verkligen rekommendera den.
    Tack för tipset! Den har jag läst om, jag är lite sugen på den.
    muggles skrev 2011-07-28 12:19:48 följande:
    Nu är vi framme hos mamma
    Hur är det med henne? Jag noterar en glad gubbe iallafall, det glädjer mig
  • Heloise

En sån här matstol ska vi få hämta på hab den 18e aug, den ser inte så "hemsk" ut som många av de andra och den kan nästan misstas för en vanlig stol

Elise är gnällig, jag är gnällig, Panzer spelar bara golf och jag måste städa

Förresten när jag skriv jag så är det ju naturligtvis itne bara ajg som tycker allt men Panzer får snacka för sig själv

Underbart med sömn Daa!

Fru Sy: ja det är ju lite samma för dig 2 år är väl lagom? För mig är det ju så att ajg verkligen verkligen inte vill tillbaka till jobbet! Sen är jag äldre än dig, tyvärr och känner att det är lika bra att köra så det ryker!

• Soldemor

Heloise: Ja, tussarna, som uppfödaren kallar dem, är riktiga små sötsaker! Vill ha dem alla tre! Få se...hm, det skulle bli sex katter varav fem skogisar med sin päls, m a o tre gånger så mycket päslbollar att jaga som nu...och Isolde älskar väl inte bebisar precis...men jag vill ha dem! Nu!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård