• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

Ninnnis: kan du se bilden på tvillingarna nu? Kan någon mer se?

• muggles
    Hvidbrud skrev 2011-07-29 11:25:57 följande:
    Den lär även finnas som app (att växa och...) så det är lätt att se vilket utvecklingssprång som kommer näst och vad det innebär. En vännina rekomenderar den mycket!
    Åh fasen?! Jag har boken och tyckte den stämde otroligt väl men nu har jag glömt de olika stegen och har inte hunnit läsa boken igen. Men att första steget var leendet kommer jag ihåg... Kanske ska kolla efter den appen då!
  • muggles

Obs. Det ska finnas en ny mapp för er i min adressbok (håller på och lägger till er nu).

• Hvidbrud

The wonderful weeks heter den 15kr. Blandade ihop lite böcker, men den beskriver samma sak...

• muggles

Ska lägga till fler bilder (och de riktiga namnen) bara jag ser att det funkar först...

• muggles

Om jag glömt någon som vill se bilder får ni hojta till! Upptäckte förresten att det finns en lanovia till... Råkade lägga till fel först.

• Hvidbrud

Åååååååhhh, nej men så underbart bedårande de är dina fina fina flickor! *hjärtar*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård