• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-08-04 15:32:10 följande:
    Föressten, vad skönt att Minis magknip verkar gett med sig. Kör du helt mjölkfri kost eller bara laktosfri?
    Jag kör helt mjölkfritt i en vecka.
  • Ninnnis

Jag har förresten skrivit förlossningsberättelse nu. Jag har skrivit den för "eget bruk" och orkar inte redigera makens och sonens namn överallt, så jag lägger inte ut den här. Dessutom är den en mil lång och intresserar garanterat inte alla

Om någon vill bli inboxad så hojta till.

• Fru sy
    Ninnnis skrev 2011-08-04 20:41:33 följande:
    Jag har förresten skrivit förlossningsberättelse nu. Jag har skrivit den för "eget bruk" och orkar inte redigera makens och sonens namn överallt, så jag lägger inte ut den här. Dessutom är den en mil lång och intresserar garanterat inte alla

Om någon vill bli inboxad så hojta till.
    Jag vill!!
  • Villemoa

Flamman: Ååh vad mysigt att få träffa hela Daa-familjen!! Hade vi bott närmre varandra hade jag kommit farande som ett skott!!

• Norrskensflamman

Ninnis; Jag vill!!!

Villemoa: Ja, och hade du inte bott så himla ocentralt här i landet så hade jag kommit till dig redan ikväll och surrat bort en timme el två istället för att sitta här och dricka vin och hulka mellan tårarna.

• Norrskensflamman

hehehe,,, min väninna har varit i grannstaden där Barnens hus finns och fixat ett stycke rött pistolhölster och en revolver åt mig. Maken hennes insisterade på att jag dessutom skulle ha en minirevolver i ett strumpeband OCH knallpulver
    Jag kommer vara som ett litet stycke dynamit på den där festen

• Villemoa
    Norrskensflamman skrev 2011-08-04 21:18:59 följande:
    Ninnis; Jag vill!!!

Villemoa: Ja, och hade du inte bott så himla ocentralt här i landet så hade jag kommit till dig redan ikväll och surrat bort en timme el två istället för att sitta här och dricka vin och hulka mellan tårarna.

Hoppas att du snart kan komma ända hit ner för att surra bort en hel helg! Då kan vi dricka vin så kan jag gråta med dig, i vått och torrt du vet!

Och du, du kommer vara så jävla snygg i din outfit. Med eller utan bitiga lår!!
  • Villemoa
    Norrskensflamman skrev 2011-08-04 21:23:52 följande:
    hehehe,,, min väninna har varit i grannstaden där Barnens hus finns och fixat ett stycke rött pistolhölster och en revolver åt mig. Maken hennes insisterade på att jag dessutom skulle ha en minirevolver i ett strumpeband OCH knallpulver
    Jag kommer vara som ett litet stycke dynamit på den där festen
    Du är redan ett litet stycke dynamit
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård