Vad härligt att ni äntligen fick villavagnen såld Blommis!!
Skönt!!!
Hoppas det löser sig till det bästa med Försäkringskassan också. Det vore ju helt galet annars!
Vad var det för jobb? *nyfiken* Hur reagerade han som ringde på det du sa? Verkar det finnas någon chans till jobb? Spännande!
Usch jag vill inte skriva hur det är med mig egentligen men jag kan säga att det var länge sen jag kände som Hvidis om man säger så... I lördags gråtskrek jag till min man "nä nu skiter vi i detta, jag orkar inte, vi skiljer oss!". Inför nästan 3-årige sonen dessutom *skäms, skäms, skäms*. Och inte har vi pratat ut efter det heller, vi är väldigt duktiga på att sopa allt under mattan just nu och låtsas som ingenting. Trötta, slutkörda, med en son som trotsar & samtidigt precis har blivit storebror med allt vad det innebär så är det sista vi vill på kvällen när lugnet äntligen infinner sig (om inte lilltjejen har en skrikkväll) är att prata uppfostran, känslor & allt sånt där tungt. Men det hänger ju över en hela tiden.
Men förutom det är det bra... Är förälskad i min lilla dotter som är helt ljuvlig (4 veckor gammal idag). Amningen funkar jättebra och jag är så lugn den här gången jämfört med när A föddes. Nu kan man ju det här liksom! Känns också som att hormonerna gått mindre bananas och har inte känt av någon babyblues alls. Det jobbiga den här gången är verkligen att hinna finnas där för storebror också. De första veckorna gick det bra tyckte jag men nu är han som sagt inne i världens trotsperiod och det tar verkligen på krafterna att ta dessa konflikter om allt. Man blir ju inte på bra humör precis av någon som vägrar klä på sig, slåss, drar en i håret när man ammar, kastar saker nedför trappan o.s.v.!! Lillasyster har t.o.m. fått en flygplan i huvudet så jag törs inte lämna henne ensam ens en kort stund. Det är jättejobbigt när jag vet vilken go och underbar kille han är egentligen. Snälla någon, jag vill ha min son tillbaka!
På jobbet har de planer att flytta kontoret in till Stockholm vilket för mig skulle innebära 2h mer restid varje dag! Precis vad jag INTE vill när man nu snart har två förskolebarn. Hade tänkt börja jobba 2 dagar i veckan i december, men det blir så sjukt långa dagar om jag ska pendla in till stan så nu vet jag inte hur det ska lösa sig. Orkar inte ens tänka tanken på att leta och börja på nytt jobb... Nåja, ingen idé att oroa sig för det innan något beslut är fattat.
Nu måste jag gå, men här var ett litet öppenhjärtligt utdrag ur mitt liv just nu. Lika bra att jag inte läser igenom vad jag skrivit innan jag postar... Kram på er!