• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    "...du har plats 80 i kön. Just nu är vi 34 handläggare som arbetar för att hjälpa dig..."

*
    umgås med mitt tålamod*

*hoppas att det inte är så att de tänker neka min sjukpenning*

Lanovia, de började iallafall snacka om att de skulle kolla hur de kunde frakta den och han skulle ringa idag. Frun tyckte den "var mycket fräschare än den såg ut på nätet", så det finns ju ett visst hopp om att de kanske faktiskt tänker sig att slå till. Men det återstår att se-och sedan kommer ju delen med priset också. Vi vet att det brukar kunna komma riktiga fulingbud i slutskedena, men det får vi väl veta isåfall. Han ska ringa sambon under dagen.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Leksi

Håller tummarna för positivt besked hos Försäkringskassan och såld villavagn!

• Leksi

Sitter och försöker välja ut dopsånger, tårarna bara flödar. Precis samma som med A... Mycket är väldigt mycket enklare den här gången, men kärleken till barnet är lika stor. Hjärta

Den här t.ex. Är den inte helt underbar?

">

• passionsblomman

Leksi-jo, jätteskön låt. Jag har faktiskt aldrig fattat att det är det den handlar om förut-det där med lyricsversioner är ganska bra...

Han som kollade på vagnn ringde. han vill köpa den säger han och iofs för ca 15000 mindre än vi hade hoppats på , men Om han nu GÖR det och vi får pengar på fredag som han säger, då är det ju bara helt galet skönt och en enorm lättnad. Men den glädjen tar ingen i det här huset ut i förskott kan jag säga. Vi har ju typ sålt den förr, med handslag och allt, och sedan ska det jiddras om saker. Så, det ser so far bra ut, men det är klart när det är klart.

F-kassan sa att det inte rä färdigutrett än, men hon satte lite blåslampa på den som ska vara min handläggare.

Universitetssjukhuset i Linköping sa typ samma sak-min remiss är inte granskad än, och jag står än så länge inte på väntelistan. men ansvarig läkare är tillbaka from idag och hon har satt upp info att jag är beredd att vara flexible och ta återbud och så. Tydligen kan man bli kontaktad bara någon dag innan (om de får luckor) annars är det typ två veckor inann man kan räkna med att få veta.

Ja, så med det mesta är det så, att man inget kan få veta utan ska vänta och se och under tiden inte oroa sig i onödan...

...har vi hört den frut? Och vad, om jag får fråga, är den oro som är berättigad med "nödan"?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Fy fabian så jobbigt med all väntan Blomman

Hoppas, hoppas, hoppas att det iaf blir affär snarast med villavagnen!!

Själv sitter jag här med bedövad kind och tunga och 950 kr fattigare. Men det kan det vara värt att kunna tugga med hela munnen utan att det gör ont. En av mina lagade kindtänder sprack och gick sönder i lördags. Nu hade det hunnit bli inflammation. Tur att jag ändå fick komma redan idag till min tandläkare. Han tog bort den lösa biten... och det blödde... och sen borrade han lite i den gamla lagningen och sedan byggde han upp ett nytt hörn på tanden åt mig. Så det var väl inte så farligt egenligen, men det är jäkligt trist att inte kunna äta ordentligt.

I lördags var jag på ölprovning! Ölklubben bjuder in respektive till provning en gång/år och jag var sjuk förra gången, så nu äntligen fick jag vara med. Gud så kul och intressant... och SVÅRT det var! Men mycket trevligt

• Norrskensflamman

Leksi, den låten är underbar! Men säkert inte så lätt att sjunga för vem som helst.

Har för mig att Stevie skrev den till sin dotter när hon föddes.

• lanovia 08

Snälla alla håll tummarna för mig imorgon. Återkommer om detaljer senare bara knip tummarna nu.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård