• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Här var det stiltje! Men inte egentligen tror jag. Jag tittar in titt som tätt och sänder er en tanke, ett leende eller en kram, jag glömmer bara skriva det...

• Hvidbrud

Vad tror ni om massage på en tattueringsstudio? En sån ung modern en med kvinnlig konstnärssjäl som driver den?

• passionsblomman

Kom igen nu tjejer!
    Var håller ni hus? Ta inte er själva för givna-det ni inte berättar vet ingen, de gånger ni bara läser syns inte och hur ni har det vet j´inte om ni inte delar det med mig!
    och en gemenskap blir inte intressantare än att alla bidrar med sig själva.
    Jag hamnar på sjukhus snart-då vill jag ha något att läsa ikapp när jag kommer hem. jag vill se tråden sjuda av allt våra liv innehåller-inte bara av mina vedermödor och motgångar, eller framsteg och glädjeämnen.
    Hur var det nu? "I vått och torrt?" Jo, visst är det säkert "mycket nu" för alla och var och en, men vad tusan, det har det väl på ena eller andra sättet alltid varit? Och förr fanns i det myckna ett behov av att mötas. Kanske tar det behovet slut, vad vet jag.

Men nu undrar jag över ER igen. Inte över era barn i första hand, faktiskt-kommer ni ihåg hur det var att tänka på er själva? Vad gör ni om tio år? Hur drömmer ni om framtien? Vad rör sig i hjärtat?
    Innan barnen, då var det mycket Längtan Efter Barnet och vägen dit. Nu då? Vem är du nu, du fina kvinna som jag lärt känna och delat så mycket tid med?
    Så ,bortom blöjor, smakportioner och sömnrutiner-hur är det att vara du här och nu i livet? Vad tänker du om att vara förälder, partner, arbetskamrat and so on?

Om du vann 14 miljoner, vad skulle du göra då?
    Om det vore val idag, skulle du ens orka rösta?
    Vad ska man egentligen äta nuförtiden för att slippa dåligt samvete?
    Vad finns längst ut i universum?

Eller bara hur mår du?

Bestäm dig nu-jag tänker inte tjata vidare och tigga om umgänge ingen kanske längre vill ha-men jag hoppas du är därute, jag vill gärna behålla er alla i den här formen av umgänge-det borde gå tycker jag. Men då behövs allas liv!

Skriv igen kvinnor!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Hvidis, berätta mer-jag fattar inte riktigt?

Är det någon om drivet tatueringsstudio, och så är tanken att du skulle ha massage där också?

Förresten, hur går det med din rockring? Är den bra? Kommer den till användning? Var den dyr?

• Hvidbrud

Problemet är väl att det är lite sisådär med självkännedomen från min sida efter mödrarskap och så, men att skriva ger ju en bekräftelse och möjlighet att titta med andra ögon på sig själv så jag LOVAR att ta mig i hampan och skriva mer! På nygamla jobbet har tjejerna börjat anförtro sig till mig... Jag skickade dem genast till kontoret och imorgon blir det Alvar. Möte med husfrun om hennes sätt att uttrycka sig. Nu kämpar vi mot orättvisor och diskriminering igen.

Jag tänkte massera ett par fagra i veckan i min väninnas studio. Namnet hon har kunde lika gärna vara massage och det är en härlig kreativ miljö!
    Just nu sitter jag och skriver mitt cv och har scannat mina gymnasiebetyg från 1996(!) för jag ska söka en utbildning till höst! Vill inte skriva mer här, men inboxar gärna om ni vill veta vilken
    Äktenskapet rullar på och jag är så glad att jag gift mig med min gubbe och att jag fortfarande vill ta honom i hallen då och då

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2013-04-15 13:24:58 följande:
    jag är så glad att jag gift mig med min gubbe och att jag fortfarande vill ta honom i hallen då och då
    Hihi! Min gamla sköna Hvidis!
  • passionsblomman

Jag vill absolut veta vilken utbildning!

Kanske skulle vi btw upprätta en frivillig maillista med irl-mailadresser där man kan ha alla som en grupp och helt enkelt berätta sådan där saker mer privat, jag tycker inbox-funktionen är såå seg!!! Jag menar, då vet man via mail ochkan sedan prata vidare som vanligt i råden utan att bli för specifik. *funderar* Är det då någon som inte vill vara mail-privat med alla, kan man istället inboxa enbart den personen. Vore inte det lättast?

• passionsblomman

Idag blev jag uppringd av en snubbe angående ett jobb!

Han sa: " Ja jag har lite frågor till dig"

Jag sa: "jadu, det är väl så att egentligen så har jag en eller att par frågor till dig, innan jag beslutar mig för om det är intressant att svara på några om mig. Jag vill veta om detta ens intresserar mig.....*pratata prata* ....ja, för något timvik där man ska stå på pass och vara alla till lags när som helst och hit och dit utan att ändå i slutänden få ihop några vettiga timmar, är helt ointressant-det är jag alldeles för duktig för."
    Sa jag.
    Helt kaxig! som om jag vore nå´t att ha öht och som om jag faktiskt skulle ha både självkänsla, självförtroende och värdighet! Herregud. Jag har inte pratat jobb på det sättet med någon på åratal! Det var lite av en energiinjektion!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård