• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • BrudSommar2006

Hej, jo men det är väl hyfsat bra med mig, det är väl som vanligt i vart fall, vi har varit i Stöten och åkt skidor en vecka, barnen älskar den där Vargy så det får nog bli Stöten igen nästa år, tills de tröttnar på den där vargen...

Valpen har hunnit bli nio månader och vi har just avklarat vår första officiella utställning där resultatet från juniorklass registreras, ser fram emot en vår med hundkurser och utställningar.

Sommarsemestern är planerad, en vecka i Sälen, vi var där förförra sommaren och tyckte att det var så himla bra för barnen, sedan ner till svärföräldrarna i Alingsås, sedan resten av semestern, borde bli drygt tre veckor på Öland.

Iris rider, dansar, spelar fotboll, går på gympa och har precis haft våravslutning med stor show på skridskoskolan. Astrid dansar.

Det har varit lite kämpigt både för min mamma och för barnen sedan min pappa och barnens morfar oväntat dog precis innan jul så vi ägnar mycket tid åt att umgås med henne fortfarande. Och barnen pratar mycket om att de saknar sin morfar men det är ju så det är här i livet tyvärr.

Ja annars är väl allt som vanligt här, hemma och vabbar idag.

• Norrskensflamman

BS; kul att höra från dig och hur du har det. Hur gamla är dina barn nu?

Beklagar förlusten av din pappa Förstår att det tar mycket tid att stötta mamma.

Soldemor!!! Var är du?!?! Tänker på dig och saknar dig ♥

• BrudSommar2006

Iris blir sex i juni, i år ska hon ha sitt kalas på sin dansskola har hon bestämt. Skönt att slippa ha det hemma, förra året var vi på ridskolan. Så till hösten ska hon börja skolan, tiden går. Det blir 16 pojkar och 9 tjejer i Iris klass, hoppas att fröken kan hålla ordning på dem, ha!

Astrid fyllde tre i början på året, precis så att hon fick gå i skidskolan första året i år. Men någon glass-strut blev det inte tal om om man säger så...

Har sett att du har fortsatta problem med exet, typiskt att han ska strula så, fast skönt att du är av med honom.

• Norrskensflamman

Godmorgon!

Har varit med T hos tandläkaren och dragit en kindtand (mjölkis) som inte vill lossna, trots att den nya har kommit fram långt ovanpå/på sidan.

Skönt att hon fick bort den, för det har gjort ont att tugga.

Verkar som att vi blir barnlediga tor-lör. Brorsan med familj vill låna flickorna. Hans barnbarn är där och de ska åka skidor och skoter. Kul för mina flickor, då vi inte har någon skoter Och så får de lite mer påsklov.

Och jag och m får egentid På lördag ska vi på ölprovning, det blir premiär för mig. Ska bli intressant!

• Norrskensflamman

Men så spännande Hvidis!! Du säger väl till när det är ert avsnitt? Vill ju se

Blomman, hur mår du? Hoppas du njuter lite påskledighet. Kram!

• passionsblomman

BS, vad roligt att höra lite hur du har det. Men vad jättetråkigt att din pappa gått bort! Jag beklagar verkligen. Du säger att det är tufft för mamma och barnen-men du själv då? Hur mår du? Hur har du det med din egen sorg? Får den plats där i allt du har med att stötta?

Flamman, jag har sett ditt mail och grunnar på ett svar, men det är inte färdiggrunnat än, så det kommer.

Hvidis, vaddå för program? Jag hoppas det är något på en kanal jag har.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Lanovia, jag hoppas du kan hålla fast vid värderingen att du är värdefull på grund av den du är, inte vad du har för position på arbetsmarknaden.
    Det är verkligen lättare sagt än gjort och jag vågar påstå att jag vet precis hur du känner dig. det är en förfärligt underlägsen och värdelös känsla.
    Men du vet ju att det inte är så eller hur? Du dömer ju inte andra så, visst? Så försök att välja medvetet varje dag att inte döma dig själv heller. Oavsett vilken känsla som kommer.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa

BS: beklagar förlusten. Undrar som Blommis, hur går det för dig personligen?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård