• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Förresten Heloise, så vet jag att du finns där! Hjärta

Alla: TACK fina rara ni för välkommen hem och allt stöd! Man blir glad av det!

Jag är nu så in i den nyfiken och spänd på hur det går för Ninnis....hejja hejja hejja!
    Vilken abrupt avsutning på graviditeten och inte alls som man vill. Hoppas hoppas det har utvecklat sig till en fin och odramatisk dag och upplevelse för alla inblandade.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Hejja ninnis!! Lillebror säger komsi komsi!! Blommis-skönt att du är hemma, även om tankarna är många...... En dag i sänder.....

• Fru E

Ähh också försvann alla radbrytningar....... Hvidis-har du gått tillbaka till gamla jobbet?

• passionsblomman
    Daa skrev 2013-01-24 21:22:55 följande:

Blommis, hur mår du nu? Förstår att det är många tankar och orosmoln som vill trängas. Vad är det som händer härnäst? Hur ska de gå vidare?

*kramar om*

Jag kommer att få kallelse till en ny mr-undersökning och efter att den är gjord, får jag ett återbesök hos neurologen för uppdatering utifrån vad bilderna visar. Dessutom kommer jag att få komma till ögonläkare för att undersöka synfältet, eftersom det ibland kan påverkas av just förstorad hypofys.
    förutom det, så låg nu äntligen en kallelse till reumatologen i min brevlåda. Jag ska alltså nu få träffa en reumatolog för början på utredning av min värk. Så imorgon ska jag iväg och lämna de förberedande blodproverna inför den undersökningen.

Och som grädde på moset, lök på laxen och körsbäret på kakan, så ska jag snart på cellprovstagning också. det härliga med den undersökningen, är att den kom inte som en kallelse, utan var formulerad som en inbjudan! DET ni! Vad kan en kvinna möjligen hellre vilja bli inbjuden till än en gynekologmottagning?Foten i munnen

Ja, så det blir några veckor av åkande hit och dit och sittande i olika väntrum. Sedan ska det väntas och kikas efter brev i brevlådan och besked. efter det kanske man blivit lite klokare och utifrån vad man då vet, är det så läge att själv rycka tag i hur det nu påverkar vardag och sakers tillstånd. Jag gissar en vår med fullt av papper, och såklart allt som alltid följer med av myndighetsexcersis som roddande med f-kassa och så vidare. Och det är då jag hoppas att saker är solklara och inte går att ifrågasätta, oavsett vad de är för något. Det brukar krävas en del stridbarhet från ens egna sida för att man ska komma någon vart där. Åtminstone om man vill vara med själv och påverka hur livet ska bli.

Nu, sängen. Hoppas ninnis har det bra!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Lillebror fick till slut så bråttom att han kom på 1,5 krystning på vårt rum på prenatal, vi skulle precis bege oss till förlossningen. Han är en liten krabat på 2215 g och 43 cm. Han verkar fullt frisk om än lite liten. Just nu ligger han på mitt bröst och värmer sig hud mot hud eftersom tempen dippade till 35, någonting när han lägg baljan. Vi ska försöka vila lite alla tre, återkommer med mer detaljer sen. Sa jag att han är perfekt och alldeles ljuvlig?

• Daa

Så skönt att höra av dig!

Stort GRATTIS NINNIS med familj!

Vila er nu och krya på dig. Ser fram emot mer detaljer.

*hjärtar lilla perfekta och ljuvliga lillebror*

• MSW

Åh så mysigt med lillebror, Ninnis! Grattis till hela familjen!! Hur länge tror ni/dem att ni behöver vara kvar?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård