• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi
    MSW skrev 2013-01-23 20:30:39 följande:
    Ninnis: usch då! Men skönt de har koll! Inte aktuellt med igångsättning i alla fall? För han(?) är väl ganska snart "färdig bakad"?
    13 februari var BF så nästan tre veckor för tidigt.
  • Leksi

Välkommen hem Blommis! Håller tummarna för något ofarligt och lättbehandlat. Kram! Solig

• Leksi

Hej Fru E! Glad

Grattis till lillebror igen! Härligt att han äter och växer som han ska. Har han fått något namn? Vad säger Buster om den nya familjemedlemmen?

• Leksi

Krya på sig Lanovias lilla A och Hvidis lilla J (plus Batman så klart!)!

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2013-01-24 09:24:58 följande:
    Blir igångsatt idag.

Oj!

Då tar vi och andas och håller tummarna allt vi kan!

Stora kramar!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa

Heja Ninnis!

*håller tummarna för allt vad jag är värd och hoppas på en trevlig resa tills ni får träffa Minimini*

Kramar

• Ninnnis

Jag har fått vagitorie nu och det börjar mola lite. Det kan visst ta lite tid men det kan också gå fort. Maken kommer strax, han var tvungen att invänta svärmor samt packa med sig alla saker som ju inte alls var förberett innan. Hundarna ska lämnas på pensionat också. Jag är i vecka 37+0 idag. Jag hoppas att Pyret har växt till sig lite och att jag har krafter nog att klara av förlossningen på bästa sätt. Men ut kommer han väl på något sätt.

• lanovia 08

Blommis skönt att du är hemma igen. Usch vilken pärs!! Jag hoppas verkligen att det är ngt ofarligt o lättbehandlat.

• lanovia 08

Ninnis skönt att maken är på väg. Oj vilket tummult ni hamnade i. Släpp all oro för ifall du orlar det. Drt gör du! Det är det enda du skall tänka på nu. Och passa på att vila nu. Kram!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård