• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • MSW

Men fina passionsblomman! Hoppas du har det bra och att du snabbt blir piggare!! Kramar!

• Hvidbrud

Blommis då! Hoppas att det är lätt fixat och att det hänger ihop med alla andra symptomen så att du kan bli pigg och rask igen!
    Krya på dig!

• Ninnnis

Blommis har feber idag och har tagit en del prover, hon väntar på att få träffa neurologen. Jag har fått tid på vc i eftermiddag, jag har så ont att jag inte vet var jag ska ta vägen.

• Daa

Nämen Blommis!  *massa kramar*

*hoppas också på snabbt och rejält tillfrisknande*

Ninnis: usch, så jobbigt det låter.   *kramar om*

Jag är trött efter en redig småbarnssjukehelg.
    Stackars lilla Fälga hann med besök både på jourcentral och akuten igår. Först en natt med tung andning (hennes dumma föräldrar trodde att det var krupp igen och försökte med huskurerna: upprätt utomhus och sittande i badrummet med duschen på och sedan trodde vi att det skulle gå över). På jourcentralen fick hon inhalera och när de var nöjda fick hon åka hem med ordern att åka till akuten om hon fortsatte att vara tungandad efter några timmar. Och så blev det. Där fick hon träffa den allra första personen hon mötte: barnläkaren som fick igång henne efter förlossningen. De kom inte ihåg varandra .
    Nu mår hon bra i alla fall och så får det visa sig om andningssvårigheterna blir något återkommande när hon blir förkyld (förra gången var det krupp och den här gången var det visst något annat).

• ingenjörsbruden

Men Blomman! Massor med kramar till dig! Har du fått träffa neurologen än? Hoppas på lugnande besked!

Ninnis, hur har det gått för dig? Jag kikade på sinova när jag var gravid, rek inte då det inte dok. Men annars är sinova toppen.

Flamman, men va irriterande med läkáren som skicka hem din mamma trots era protester. Skickar masso med styrkekramar!

• Ninnnis

Blommis har gjort magnetröntgen idag och får stanna kvar i väntan på resultatet imorgon. Hon saknar familjen men är vid gott mod.

Jag har tillbringat 1,5 timme på vårdcentralen och kom hem med penicillin, kortisonnässpray och en sjukskrivning resten av veckan, så att Mini får vara på dagis mer än sina 15 timmar.

• Ninnnis

Daa, hoppas Fälga mår bättre nu.

Flamman, vilken miss med din mamma! Hoppas hon repar sig lite när hon får medicinerna igen.

• Daa

*håller nervöst utkik efter nyheter från Blommis?*
    Hur mår du, vännen?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård