• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Åh, Ninnis! Hoppas att allt är bra! Tur att maken är hemma iallafall. Håller tummarna för att allt är ok och att ni blir friska snart allihopa! *kram*

• Hvidbrud

Här vabas det för andra dagen. J har diarré så båda måste vara hemma nu har febern kommit också... Batman är också sjuk och har frossa och ledvärk och födelsedag. Jag och e klättrar på väggarna...

• Soldemor

Hu! Stackars Ninnis och Hvidis med familj! Det är otroligt så mycket sjukdomar det florerar nu!

*tänker goda och välsignande tankar så alla sjuklingar i tråden blir friska*

• MSW

Inga blom-rapporter idag?

Ninnis: hoppas att allt är under kontroll! Krya på er alla sjuklingar!!

• Fru E

Ninnis-ojdå! Men det kan förklara huvudvärken och tröttheten. Hoppas du inte blir inlagd utan får komma hem. Blommis-hur är det? Lanovia-hoppas A kryar på sig! Hvidis-hälften av skaran sjuka..... Förstår att du och e klättrar på väggarna....... Lillebror fick ok stämpel i rumpan igår av bvc, är nu uppe över sin födelsevikt. Äter som han ska och sover som de flesta små, dvs både bra och dåligt....... Inatt var en trött natt

• Ninnnis

Jag har blivit inlagd på prenatal eftersom de vill ha koll på mig. Jag har fruktansvärd huvudvärk men det kan ju bero på bihåleinflammationen också. Jag ska tydligen göra fler kontroller samt något test för att se om jag har havandeskapsförgiftning. Jag vet inte så mycket mer än, men i första hand blir jag kvar tills imorgon.

• Soldemor

I går postade jag ytterligare en ansökan, till ett jobb i den stora staden där Hvidis håller till. Samma som nu, fast med inriktning på barn och familj. Fast skulle jag mot förmodan få det där andra, med djurhälsa, då tar jag det alla gånger!

Idag fick Solde bada, vilket var mindre populärt. Men hon blir så svart och fin och luktar så gott. Dessutom ser hon väldigt smal ut och så blir byxorna där bak alldeles rastakrulliga! Nu är hon fin inför helgens begivenheter i Danmark!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård