• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Klockarbol,

Jag vet inte om så många eg sagt så mycket sådant till just mig-jag mer anar deras tankar ibland och hör ett visst tonfall, och ser en tanke glida förbi i deras ögon medn de tror att de står och ser förstående ut när de frågar "och hur går det med jobb för dig då". Kanske anar de någonstans vilket träsk av långrandig förklaring de riskerar att hamna i där ordpiskan kommer att vina över deras nackar i plågsamt lång tid, så de säger inget. eller är de bara lika fega som de flesta-säger en sak till personen, och en helt annan bakom ryggen.
    Min största anledning till att tror att folk säger sådant, är nämligen först och främst allt skit jag hört bakom andras ryggar,och varför skulle domens yxa inte falla lika hårt över mig när jag inte hör?

Och kanske är jag hemskt nog likadan själv och har en benägenhet att tro att vissa slinker undan, är lata, inte vill, ljuger, drar nytta av systemet etc etc.  jag kanske bara hör sådant jag egentligen själv tycker-även om mig själv. Vad vet man tillslut, i allt virrvarr.

nu, blodprover!

Kram!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Kram!

Idag är det fredag och faktiskt ännu en ledig helg.Men sedan blir det minst två jobbehelger på rad. Men jag är glad för det lilla.

Blev inkallad t chefen igår och fick reda på, att jag fortsättningsvis själv får ansvara för stickcafeet och att jag måste vara med på ytterligare en syföreing. Där tillkommer ma ao lite fler kvällar varje månad. Tjojo! (inte)

• Leksi
    GRATTIS Ninnis med familj!! Skål

Vad härligt att allt gick bra till slut, underbart!!  Solig Solig Solig

SÅ liten han är... Vilken storlek har i kläder då *funderar* - 44? Gulleplutt! Baby
  • Leksi
    Ankan80 skrev 2013-01-25 09:04:54 följande:
    Hinner inte med mycket surfning här mer än på mobilen. Svårt att komma åt BT där.
    Livet som tvåbarnsmamma går iaf bra här än så länge. Lillasyster är 61 cm lång och väger 5,7 kg nu. Är 10 veckor nu. Jösses vad tiden går fort.
    Kul att du tittar in ändå Ankan! Glad 

Oj, har hon hunnit bli 10 veckor redan! Blev det en Amanda eller något annat namn till slut?

Kram!
  • Soldemor

Nehej, om man skulle åka hem och hålla lite helg, börja med fredagsmys i tvättstugan kanske.

I morgon är det förberdelser för Danmnark samt åka och väga de två stora. Vill helst att fröken svart och tjock inte är riktigt lika tjock som när vi var hos tandläkaren. Vi har dragit ner på maten men det är så himla svårt att motstå två bedjande gröna ögon och ett klagande "meeeeeh!" Och man kan ju alltid gå till husse om matte är elak. Fast just nu är det husse somär strängast. Vi är båda två livrädda att hon skall få urinsten igen. Det går ju inte att operera fler gånger. Maken sade igår (när jag försökte intala honom att han inte alls behöver ge mig något när jag fyller 50, ett "ja" och jag ordnar resten - läs: ny kattunge - själv) att det inte någon kattungen inna Solde dör, att då dör jag nog också. Så husse är MYCKET noggran med hennes portioner.

Tänk på oss på söndag när vi är på utställning i Danmark!

Pussar och kramar till alla våra fina trådbebisar!

• Hvidbrud

Hua en sån sjukstuga vi har det här. J på tredje dagen med feber, jag på andre och e blev varm igårkväll. J vill varken äta eller dricka, bara vila och vila. 10-15 vindruvor och lite hallon har han fått i sig idag nu sover båda barnen, maken jobbar kväll hela helgen så jag får passa på att vila lite jag med....

• Daa

Hvidis: ååå, så drygt! Stackars trötte J. Mår ni bättre idag?

• Daa

*väntar också ivrigt på detaljer: men känn ingen press! *

Hvidbrud skrev 2013-01-27 13:04:07 följande:
    Ninnis: hur går det med allt? Är ni kvar hemma? Har killarna träffats?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård