• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Jo, blommis, så brukar det ju vara. -Man är precis där man ska vara, man ska bara förstå varför...

Eller så måste jag bara känna att det är någon mening med det jag gör. Jag kan inte bara, helt sonika spendera, så mycket tid från min familj, mina älskade ungar, lämna dem till att bli uppfostrade i en INSTITUTION, (för bövelen!) utan att det ska vara en jävla bra mening med det. Helt ärligt. 

• passionsblomman

Hvidis, det du skriver om att ni spånar på för företagets del, och ditt engagemmang i dina medarbetare, är från mitt perspektiv en rent strålande och alldeles urkraftsjävlabra anledning. Dina barn får dela med sig lite av dig till resten av mänskligheten. det finns uppenbart folk därute som behöver dig mycket mycket!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Hvidis din beskrivning av bemanningsföretag låter ju rent vodrig o då förstår jag er avsky för det. I mitt fall är det inte alls så negativt. Bara det att kunna gå hemma med lön utan uppdrag, hur många företag skulle godkänna det? Och jag har fått en chans att komma in i en tuff bransch. Som nu är skittuff att komma tillbaka till.

• lanovia 08

Flamman glömde svara igår. A är 14 mån och E fyllee 3 på lördag.

• lanovia 08

Sitter här skönt i soffan och tänker på hur det var för ett år sedan. Då satt jag nu med en 2 månaders bebis på akuten som hängde slött i min famn o hade svårt att andas. Det vat då allt började i det här nedrans förkylningsastmahelvetet. Antalet turer därefter.till akut o barnmottagningen har jag tappat räkningen på.

• lanovia 08

Hvidis vilken kämpe du är på ditt jobb!!

• lanovia 08

Fru E kan vi inte få en uppdatering om föräldrarlivet? Hur går det? Får ni sova? Funkar amningen? Vad tycker hunden??

• Soldemor

Hej!

HInner inte läsa ifatt efter helgen just nu heller och sedan är det visst ny helg?

Skall strax iväg och ha en "jobbig" begravning, en pappa med tre små barn. Känns rätt onödigt med sådana dödsfall faktiskt. Minstingen är sju månader. *samlar kraft*

Tänk på mig kl 11 är ni snälla!

• Hvidbrud

Solde: usch vad jobbigt! Och sorgligt. Och tragiskt.

Har landat i hufudstaden. Det är vackert här.

• Soldemor

Ja, det var lite tufft. Och nu har i princip all energi tagit slut fast inte arbetsuppgifterna har det. Får ladda med lite sen lunch. Har som ambition att försöka åka hem vid 15, för Amarettos uppfödare skall komma och hämta kattmyntarekanter som jag köpte i Danmark.

Hvidis: Nu ligger jag ju lite efter med att läsa här, men vad gör du i den stora staden?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård