• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

Vi har varit på Ikea idag, dags att börja boa! Har med chock insett att det bara är en månad kvar till BF för oss och att bebisen kan komma om bara ett par veckor eller så. Herregud vad fort det går, känner mig inte alls redo. Längtar efter att få sluta jobba om 2 veckor så jag får byta fokus litegrann.

Hur går det för er Ninnis med lille lillebror?

• Fru E

Flamman-huuu då tur att ni kom in i tid! Vinkar hej till alla, har en sovande a på bröstet. Han tycker man sover bäst där....

• Hvidbrud

Leksi! Är det redan dags! Ja, jag är så förbluffad över hur fort andras graviditeter verkar gå. ja, men andre också- fast då gick den sista månaden i sloooow-motion.

Nu har min högra bihåla täppt till sig. käns som om ögat är påväg att poppa ut. Är det inte det ena så är det det andra... Huskurer någon?

Första dagen på dagis på två veckor för ungarna idag. Hoppas att de har det roligt Mina små hjärtanHjärtaHjärta!

Vet ni vad jag skulle vilja göra just nu?
    Hoppa på ett flyg som flyger någonstan däe det äe ca 24 grader varmt med en ljum bris, tillsammans med min make. Checka in på ett lyxhotel med egen pool, gångavstånd till turkost hav, burgeanvilla som klättrar på balkongen. God mat och 1 massage om dagen i en vecka. Och snarkfria nätter och bara sova.... och bada och bli masserad och äta god nyttig mat. Det vill jag. Kanske kan jag tänka mig att byta ut maken mot ett gäng av er här inne istället..

• Fru E

Hvidis-en fika kanske är en början?? Tips mot hormonplitor någon?? Lillebror ser ut som n finnig tonåring

• Hvidbrud
    Fru E: inte ska jag smitta era små med alla barnsjukdommar redan . Mot hormonplitor? Tid... De försvinner.
  • Norrskensflamman

Kikar in och berättar att m imorgon flyttas till länssjukhuset för kärlkransröntgen. Håll tummar, tår, be böner och prata med änglar, whatever, att allt går bra. Visserligen är det rutin för dem, men jag tycker ändå det känns läskigt att de ska gå in i hjärtat och pilla... Igår kväll blev han flyttad till en avdelning, rum mittemot på andra sidan korridoren där min mor ligger... Så... ja, det var ju praktiskt...  

• Fru E

Flamman - styrkekramar och läkarna ÄR duktiga! Jag

• lanovia 08

Men Flamman!!! Hjälp! Vilken tur att allt verkar sluta så bra ändå.

• lanovia 08

Fru E nu får du berätta, hur går det? Vad heter krabaten?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård