• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Ja, för det heter ju bröllopstorget - då kan det väl inte var fel att göra upp lite planer å sina barns vägnar? Det måste väl vara det torget är till för? OskyldigDrömmer

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru Bygg

Jag har inte varit aktiv härinne på sistone, men det har inte funnits så mycket tid. Sen känns det som om jag bara skulle klaga och gnälla på den tuffa tiden som vi har haft och delvis har. Hela hösten har bara varit ett töcken och vi har inte snittat många timmar per natt. Det är lillas förkylningsastma som spökar och även om den blev lite bättre med medicineringen vi fick i december, så är den inte helt borta. Vi har ett återbesök i nästa vecka på barnkliniken. Just nu sitter jag med en sovande liten på bröstet (liten o liten hon är snart 17 månader). Det är andra rundan magsjuka för henne på mindre än en vecka, suck! Jaja, men iallafall så läste jag blommis inlägg om rädslan av att forumet ska dö ut och det vill jag inte! Jag lovar att bli bättre på att uppdatera er för jag vill gärna höra om allt som ni alla gör varje dag! I vått och torrt!

• Fru Bygg

Kom och tänka på den andra tråden som en del av er skrev i. De flyttade till ett slutet forum, eller? Ingen annan här inne som är sugen på det? Då behöver man inte tänka så mkt på att inte utlämna för personliga saker och det är kanske lättare att logga in o skriva. Bara en tanke!

• passionsblomman

Fru Bygg-usch vad slitsamt med all den sömnbristen!  Rynkar på näsan Det är verkligen utmattande i vissa perioder att rodda runt allt.
    I veckan har vi fått hem desperata lappar av skolans personal där de vädjar att inte skicka tillbaka barn som spytt förrän efter 48 timmar-de MÅSTE få stopp på kräksjukan och influensan, det håller på att knäcka personalen totalt.

Jag har ingen aning om hur man egentligen gör ett eget forum enligt modellen de gjorde med Tivoli-tråden???
    Jag var ju en av dem som inte ville det, för att jag trodde att det nu och då behöver tillkomma någon för att hålla aktiviteten uppe och jag tyckte det var bra som det var, inte minst för att jag såg det som ganska lagom med en viss anonymitet trots allt-men många där kände sig ju väldigt begränsade i vad de ville dela just pga mängden möjliga läsare och det förstår jag. Samtidigt var det vissa asom inte ville släppa sin anonymitet, och då tyckte jag det var synd att flytta, för då skulle vi tappa folk. Hur vi än gjorde fick vi inte alla med på samma tåg liksom.

Fast vet inte hur det allmänt skulle bli lättare att skriva-logga in måste man ju ändå? Men jag vet ju heller inte hur det levt vidare och fungerar med den numera stängda tråden-EA, du hänger väl i båda, vad tycker du? Hur har det blivit där?

• Norrskensflamman

Är den stängda tråden här på BT eller någon annanstans? För jag tycker ju det är lite skoj att gå in här på BT och kolla lite rabiata brudars bryderier... OCH tipsa och hjälpa ibland. Men ang livet efter bröllpet har jag nog inte så mycket att komma med... Vi var tillsammans i elva år och gifta i två... {#emotions_dlg.tongue-out}

Jag kan ibland känna mig lite begränsad här när jag vet att vem som helst verkligen, från min lilla håla, kan vara här inne och läsa. Skulle vilja kunna vara öppnare med er trådisar

• passionsblomman

Nä, den tråden har vad jag förstår ett helt eget forum nu, startat enkom för just det umgänget. Inget med BT att göra öht. Tror det var en make till en av trådisarna som kunde göra en egen sida, om jag inte fatatt det helt fel. Sådant kan då inte jag iaf. Jag är glad att jag klarar att logga in, maila och bifoga bilder typ...

• MSW

Jag upplever att tråden nog har fortsatt ungefär som tidigare, den lever iaf fortfarande.. den ligger inte på BT, utan på ett "eget" ställe..

Här är annars fullt upp med plugg och dagis. Dessutom en allvarligt sjuk svägerska. Det värsta ska väl vara avklarat och hon är på bättringsvägen, men är ganska lång bit kvar.. Lite småsnuvigt till och från på det för att krångla till vardagen lite extra..

• Im yours

Hej alla!!!
    Här är det fullt upp med praktik på ST och full huggning från dag ett. Älskar, älskar, älskar journalistiken.
    Kram från ett Sundsvall där det aldrig vill sluta snöa.

Måste bara få visa er den sötaste semlan.

Ha det bäst!!! / Liz

• Fru E

Vink vink Försöker somna sonen i vaggan nu och är inne på andra försöket..... Igår natt tog det till halv ett, snark och klockan ringde sju... Blommis - imorgon ären hemma dag så då åker datorn upp Och nu gruffar sonen igen, djupt andetag.....

• Klockarbol

Även här väntas det på att barn ska somna... Fast den här ungen fyller 11 i morgon och jag vill packa ihop hennes presenter som ska öppnas när vi äter födelsedagsmiddag på hennes favoritrestaurang i morgon. Äldsta kommer med tåget från huvudstaden för att sedan åka hem igen och bonusungen kommer också åka hem till sig efter middagen så då får det bli paket på lokal Glad

Snöar gör det alldeles hysteriskt här med, snart passerat en dm fluffig nysnö på ett par timmar...

Fyra undulatungar är det i holken nu och ytterligare 2 ägg som kan kläckas. Ett ägg bidde ingenting. Det pips nåt hejdlöst i holken och pappa undulat far som en skållad iller.

Flamman - är nog ett smart drag att din musiker allergitestar sig mot fjäderfä och pratar med en läkare innan ni skaffar fågel. Om man redan har allergi så kan det lätt bli så att man får mer besvär ju mer man utsätter sig för - typ ett glas som det droppar vatten i rinner över till slut. Och fåglar är ganska allegiframkallande och ffa så dammar dom rejält så finns det astma i familjen ska man nog låta bli.
    Men undulater är himla trevliga husdjur om man står ut med att aldrig höra vad som sägs på tv, att det skräpas o smulas o dunas överallt och att tapeter, gardiner o en & annan bok får ett justerat utseende Skrattande

Det där lät som en beskrivning av döttrarnas småbarnsår! Förvånad

Puss på er alla, nu ska jag gå å lägga mig - jag skickade precis sms till en vän och gratulerade i efterskott på födelsedagen och bad om ursäkt för att jag glömde bort henne - hon fyller i april... Skäms

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård