• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

Jag kan inte fatta att det är sant, egenligen är det inte bim förrens på söndag (min födelsedag dessutom), men det blev ett tydligt plus i morse. Får ju testa några test till innan jag fattar att det är sant tror jag! 

Vi hade ju egentligen bestämt att vi inte skulle börja försöka förrens i april iår. Men helt plötsligt ville mannen att vi började redan i oktober förra året. Dock fick jag äta pencillin vid varje äl hela hösten så då blev det inga försök. Det betyder alltså att det tog sig på första försöket nu, och utan massa piller.  

NU måste jag tillbaka till lektionen här. Hörs 
    Kramar 

• passionsblomman

Hvidis-Gud ske pris för att du har mobilen! KyssHjärtaKyss

Fru Sy-nämen OJ! vilken alla hjärtans-grej! Hur långt får ni mellan barnen nu då?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru sy

Om det går som vi vill, och det får man väl ändå utgå från, så blir det 2,5 år mellan barnen. Precis på dagen faktiskt. (E var beräknad till 23 april enligt mina uträknigar och nu är det 24 oktober enligt mina uträknar) Det är precis så lång tid jag drömt om att det skall vara, känns precis lagom!

• passionsblomman

Bara så ni vet det, så ligger svenskorna 5:a, 8:a och 9:a inför storslalomens 2:a åk vid 13:30. En av dem, Sara Hector är en riktig skräll så långt. Oooo vad kul om det skulle kunna vilja sig väl för dem alla tre, så alla fick stanna topp tio! Och det gör ju inget ifall någon av dem kniper till med en medalj, lite mot oddsen...
    Hejja Jessica, hejja Frida, hejja Sara!!! Och hejja Maria, som de tinte alls gick bra för i 1:a.

Nu hundpromenad så jag inte måste avbryta 2:a åket med pinkrundor.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Precis så Hvidis: Under en period i livet så är just egentiden kanske att vara med sina barn.

Jag är/var ganska rastlös förut och hade också ett inre driv att jag måste "göra något", ta mig iväg någonstans, och få "egentid". Men det där fick jag omvärdera när jag fick barn. Det var så skönt när jag kunde släppa det där dåliga samvetet (som ingen annan än jag själv lade på mig) och kunde känna "Nä, jag behöver inte alls iväg nånstans. Och jag behöver inte göra annat än att vara med mitt barn. Just idag. Och några dagar till... kanske några månader." Men det är himla trevligt om man får sitta på toa ifred och även duscha nån gång ;)

• Norrskensflamman

Glad alla hjärtans dag på er alla fina trådisar!!

Imorgon åker jag på personalkonferens i hufvudstaden. Hade först tänkt avboka hela skiten, men chefen och jag ska ha en dragning ang ekonomin. Men jag sover bara borta över en natt, kommer hem lör em.

Har eg ingen lust alls att åka men, men...

• Hvidbrud

fru sy: Grattis! Det är ju helt underbart! Nu håller vi alla tummar och tår för att allt går bra hela vägen och att du får hålla dig pigg och glad hela vägen också! 

Jobbeli jobb... två veckor kvar och inte ett ljud har jag hört från de som ska ta över. Märklig firma.

vabade igår. Stortjejen kom nästan hem från dagis i tsdags och kräkte ner hela sig. Sen somnade hon i min famn halv sex. hade 38.5. Vaknade av att hon skulle bajsa- lyfte in henne och hon hade lös mage. sen sov hon vidare. Jag fixade vikarie på jobbet och ringde dagis på morgonen. När stumpan vaknade vid halv åtta var hon pigg som en mört och inte kunde man ana att hon varit dålig dagen innan. Konstigt. Tror hon ätit något.... Så, som oansvarig förälder, lämnade jag henne på dagis idag och ignorerade tvådagars karrantänen... (har lite dåligt samvete :-O ) Hon är ju pigg och glad och vill inte missa alla hjärtans dag idag.

Nä, vidare i pappershögen!

Tjongelong! 

• MSW

Grattis fruSy!! Sådan härlig alla-hjärtans present! och glad alla hjärtansdag till er allihop!!

• Leksi
    Grattis Fru Sy!!! Vad roligt!! Skål 
    Håller tummarna för att du får en behagligare resa denna graviditet!

Vi kommer få 2 år och tio månader ungefär mellan A och lillesyskonet, känns bra!
    Sitter på jobbet just nu så jag får skriva mer en annan dag. Arbetar sista dagen innan föräldraledigheten imorgon (obeskrivligt skönt och efterlängtat!!!) så om bebisen förhoppningsvis håller sig i magen ett par veckor till borde jag snart ha gott om tid att hänga här...
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård