• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Ett stort varmt grattis till Fru Sy och herr Sy och lille E! Vi har haft magsjuka, typ vinterkräksjukan, alla itom mig. De var sjuka i omgångar och med både tillfrisknad ich omsjukning! Jag var redo att hoppa från ngt högt ett tag. Alla spydde överallt och spydde de inte så var det diarre och genombajsade kläder( barnen) sängkläder etc. Sen började de spy ugen så var det bara nerspytt överallt . Nu är vi förkylda . Har precis som många andra i tråden fullt sjå att få ihop vardagen när alla ska vara sjuka . Hoppas alla har en härlig alla hjärtansdag! Puss

• passionsblomman

Den här vinterns kräksjukevåg och influensagrepp har ju varit något helt utöver det vanliga! Personlaen på skolan och förskolan här  är som sagt snart desperata-man kan ju knappt bedriva verksamhet när det bara går runt runt runt. Hvidis, du hade  nog inte fått lämna din lilla igår om det varit här och de vetat att hon kräkts dagen innan. Jag tror man måste komma ihåg hur smittsamma barn är även när de piggnat till själva. (sade hon och spädde på det dåliga samvetet...)

Och man blir ju HELT slut av att ha det hemma!Rynkar på näsanKräks

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Daa

Nämen GRATTIS, fru Sy! Så skönt att slippa ta tabletter för det också.

Hoppas nu att du får en lugnare och trevligare graviditet den här gången.

• Daa

Heloise: så jobbigt för er. Hoppas alla blir krya bums!

(det gäller för alla i tråden för övrigt).

• lanovia 08

Grattis Fru sy, måste skriva det här också.

• lanovia 08

Vad gäller er diskussion om ett stängt forum så är drt ngt jag verkligen skulle önska mig. Har märkt att jag blivit väldigt hämmad i vad jag skriver här.

• lanovia 08

Sedan kan jag säga att jag hatar förkylningsastma!! Ligger här o lyssnar på lillens hosta. Inatt har han fått sitta upp o sova. Vi testade att ha honom i sängen när han vaknade inatt men det blev alldeles för tätt. Var hos läkaren här i veckan o konstaterade att han inte varit medicinfri en hel månad sedan vi fick diagnos o medicin. Det positiva är väl att han ju äldre han blir går det längre tid mellan de nätter han måste sitta upp.

• lanovia 08

Leksi skönt att jobbat klart o spännande med bebis snart!!

• lanovia 08

Nu måste jag sätta fart på dages schema står att hjälpa mamma hitta bikini till resan. Sedan ska vi på kalas till min lille brorson.... ellrr vänta nu han fyllde ju 8!!! På barnen ser man verkligen hur fort tiden går.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård