• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Tack för omtankar!

Jag vaknade typiskt nog ur ett migränanfall nu på fm, vilket kändes som en kass introduktion av dagen. Men men... av med kläderna och i landstingets rock-jäklar vad man krymper! Sedan tog de glasögonen "jo, för de kan fyga in i meagnetkameran annars" Ja, det fattar man ju inte vore så bra, men kanske kunde man då få all info i ett annat rumm MED glasögonen på? jag är nästan blind utan dem, så det känns mycket utsatt och skört att bli ifråntagen dem och sedan försöka koncentrera sig på vad de berättar.
    Nåväl. kontratsvätska i ådrorna och in i maskinen. *dunk dunk dunk* i massor av olika ljudvarianter och många olika omgångar och intervaller. "Ligg absolut stilla, helst heller inga ögonrörelser" Kände ni där, att ni just blev tvugna att röra just ögonen bara liiite...?

Ja, och sedan är det klart. Inget farligt, bara skumt och ganska långt. Men läkaren får inte bilderna förrän "inom en vecka" och sedan ska jag bli kallad. jag tror det är neurologen jag ska träffa igen då. Och vet inte riktigt om man ska hoppas på snabbt eller om det är bra om det tar tid-i perspektivet att ju snabbare de kalla mig, desto värre kanske det är om ni fattar...
    Trött är jag nu iallafall, både av migränen, mensvärken och allt man förmodligen laddar upp för med de här undersökningarna.
    Blompojken har en kompis här som ska sova över och vi ska käka krämbullar och kolla på film snart när de kommer fån innebandyn. det är nog typ vad jag pallar ikväll.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Jag har också tänkt på dig idag blommis! Skönt att ha det avklarat! Var detta en uppföljning? Vill de i så fall se om något har förändrats?

Förutom att svägerskan nu har legat inlagd i tre veckor (och kanske kommer hem i mitten på veckan), så har även min morfar hamnat på sjukhus, men han är bättre och kommer kanske också hem framåt veckan.

Förutom det har barnen turats om att vara förkylda, lilla har just nu gegg som kommer ur både näsa och ögon och lite feber. Lagom trött på allt och inget, och hoppas på lite lugn och fred för att slicka såren och försöka komma i fatt.

Leksi: lycka till med uppladdning och förlossning!

Krya på alla sjuklingar!

Stickfika lät himla trevligt för er!

Trevlig helg!!

• passionsblomman
    MSW skrev 2013-02-22 19:56:45 följande:
    Jag har också tänkt på dig idag blommis! Skönt att ha det avklarat! Var detta en uppföljning? Vill de i så fall se om något har förändrats?
    De har bara sett ATT hypofysen är förstorad på de första bilderna (eftersom de beilderna inte var ämnade att undersöka just den, utan man letade efter blödningar/stroke.
    För att se VAD det är fråga om måste man alltså undersöka specifikt med bilder tagna just på själva hypofysen. Det är de bilderna som nu är tagna, och som ska analyseras för att kunna reda ut orsaken till förstoringen. den  kan bero på alltifrån en tumör till överproduktion av något av alla hormon eller en hel massa andra scenarion som ingen ännu förklarat närmre, eftersom de vägrar spekulera. elller alltså eg inte tar sig tid att berätta om förrän de tycker det behövs...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Nu rundede lillkillen precis 40 grader.... Suck.... Men Alvedon, piggelin och chippis (ostbågar) är han uppe och lever loppan igen... Tror vi har drabbats av tredje influensan.... Suck!

Blommis: välkommen hem igen! Skönt att det är klart tills vidare. Kontrastvätska är så obehagligt- - återkommer!!

• lanovia 08

Blommis vilken tung dag du har haft. Skönt att det är gjort nu, ännu bättre när du kan få ett vettigt besked. Tänker massor på dig!

• lanovia 08

Hvidis helt otroligt att killen orkar hålla sig pigg. Oj vad ni går ner i vikt!

• lanovia 08

Det är mkt sjukdomar för alla nu. Styrka till er alla!

Vi är faktiskt för en gång skull friska allihopa, jag har lite ont i halsen o A går på sina sista dagar av inhalation nu. Sedan är det meningen att han skall sluta med den medicin han äter i gröten varje kväll, men det får han inte göra förän han klarat sig en hel månad utan inhalation!...!! ?? Hur ska det gå till? Har inte hänt det senaste året... Är evigt tacksam att vi försäkrat honom, försäkring betalar alla medicin till honom, och alla omkonstnader vid läkarbesök etc.

E har vi hemma från dagis nu, hon får inte gå dit förrän efter resan nu. Självklart vill vi inte att hon skall bli dålig, men främst vill vi inte ha hem någon skit till A. Vill inte sitta med en tät grabb när vi ska åka, så nu kör vi en vecka karantän. Segt men nödvändigt.

• lanovia 08

Men skämtar du Hvidis?!?! Hur kan de se det som normalt att hon bara viskar på dagis??!!! Man blir ju upprörd!

• lanovia 08

Syrinx vad skönt det lät med eran helg ledig!

• lanovia 08

Flamman vad bra att musikern ändrat sin livsstil. Verkar som det var nödvändigt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård