• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Så läget med mor är inte så bra.<br><br>Men annars är det fint! T hade kalas för sina tjejkompisar igår. 9 st jättegulliga tjejer lekte först ute i snön i det fantastiskt vackra vädret, för att sedan komma in, fika, gå en tipsrunda här i huset med 10 frågor och sedan spelade de Wii Just dance och lite annat och hade allmänt skoj och mysigt. De är så fina tjejerna ♥ <br>Vi fick en sovaövergäst också. Jag har varit och åkt 3 km längdskidor på elljusspåret i solskenet. Helt galet vackert är det ute med all snö och rimfrost på träden. Nu har jag jagat ut tjejerna i friska luften också.        

• Norrskensflamman

INgis, vilka sötisar du har!! ♥ ♥Blomman  Vad läskigt med din yrsel, men BRA att du kollat upp det och att man tar det på allvar. Skönt att det inte var hjärntumör iaf. Min sambos chef, som är vd tillika ägare av företaget där de jobbar, har fått en hjärntumör, vilket upptäckte i juletid. Så när alla kom tillbaka från julledighet fick de veta det. Min m fick bli lite ställföreträndande nu, medans de behandlar chefen. Op skedde i förra veckan och verkar ha gått bra.   

• Norrskensflamman

Ninnis, så SKÖNT att ni inte behöver oroa er mer! NÄr var det nu igen BF för er?Jag har btw blivit tillfrågad att sjunga på ett barndop i februari Kul, men nervöst. Det är min första makes lillasyrra, som bor i hufvudstaden, som ska komma upp och döpa. Hon har alltid sett mig som en storasyrra och hon har kompat mig mycket när jag tränat inför solosång förr om åren. Det känns som ett ärofullt uppdrag och jag känner mig mycket hedrad. Men oj så nervöst . !  Hon bad mig ta med flickorna i kyrkan och att vi skulle stanna och fika också. Funderar på att låta T vara med och sjunga också, beroende på vilken låt det blir.    

• Norrskensflamman

Det är så många jag tänkte kommentera, men minns inte nu. Så jag skickar ett gäng kramar och önskar er en fortsatt trevlig helg ♥

• Ninnnis

Så jobbigt med din mamma, Flamman Men kul med dopet!

Jag har legat däckad med mot i bihålorna hela dagen. Tror aldrig jag gav haft så ont som idag. Med tanke på att jag har haft ont till och från i tre veckor nu ska jag nog kolla upp det imorgon.

Hur mår du idag Blommis?

• Ninnnis

Jag tror förresten du måste göra mellanslag före och efter varje radbrytningskommando, Flamman. Nu har jag ätit lite och ska lägga mig igen.

• Ninnnis

Blommis blev inlagd igår för de såg en förstoring av hypofysen. Hon ska få träffa en neurolog idag. Hon verkade vara vid gott mod trots smal sjukhussäng och hon hälsar till alla.

• Norrskensflamman

Finaste Blomman!!! Jag tänker på dig massor ♥

Ninnis: Fy fabian för onda bihålor! Det är verkligen ett gissel Och Alvedon och sånt brukar tyvärr inte hjälpa, inte för mig iaf. Jag brukar ta Sinova Forte (finns på Apoteket) och så brukar jag ta Bisolvon eller annat slemlösande. Även om jag inte har slemhosta. Men jag tänker "slem som slem" liksom. Och så nässpray. Men du bör nog gå till läkaren och kolla, vännen.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård