• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Jag har messat med Fru E och hon vill gärna fika på onsdag. Hon kan gärna vara någon annanstans än hos sig, hon tycker att hon måste kunna åka iväg någon gång

• Hvidbrud

Nu börjar tävlingarna snart för våra gäster här på hotellet.
    Snacka om vältränade rumporHjärta som springer förbi mig hela dagarna ....SkrattandeFörvånadTungan uteSkämsDrömmerOskyldig

Vi kan vara hos mig, om ni vill till Malmö?

• passionsblomman

Hvidis, vaddå för tävlingar?

*känner lite på min egen inte fullt lika vältränade rumpa*

fast faktiskt-jag har gått på crosstrainern varje dag den här veckan och testat olika program för att se hur jag ska lägga upp det framöver. jag tror på att växla mellan några olika och varier tid och tempo också, så borde det bli omväxlande och allsidigt.  Och tids nog borde väl även denna passions-rumpa få en trevlig rundning...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2013-01-18 14:49:48 följande:
    jo EM i kortdistans skrisko!
    ojsan-ja då har de rumpor... Drömmer
  • Ninnnis

Heja Blommis, BRA jobbat!

Hvidis, vi kommer gärna till er! Vi ska på 18-månaders kontoll kl.13.30, så senast 14.30 borde vi kunna vara där. Jag tar gärna med fika om du vill?

• Ninnnis

Flamman, glömde skriva att jag beklagar att din mamma har blivit sämre. Hur har det gått?

• Ninnnis

Svärmor är på besök och ikväll ska jag och maken gå ut och äta på finrestaurang Idag fick jag sova till klockan 11 medan maken, Mini och svärmor var och köpte spjälsäng och gaderob till Pyret och docka till Mini. Nu sover Mini middag och vi andra tittar på skidor. Hoppas ni får en trevlig lördag allihop!

• passionsblomman

Ninnis, här kollar vi också skidor-som vanligt. Vilken jättetrevlig lördag det låter som för din del!

Jag är lite skraj för min egen, för jag vaknade med jättekonstig yrsel idag. Dröjde ett bra tag innan jag kunde försöka stiga upp, och jag går som om jag vore full känns det som. Rätt som det är svindlar det-även när jag sitter still, och av och till tror jag jag ska kräkas. Jag fattar ingenting! Annars kan jag få lite sådär, att man inte kan resa sig för fort eller så, men det är inte alls så den här gången. Undrar om någon nerv kan ha kommit lite i kläm eller så? Hade tänkt ta en rejäl vinterpromenad och sedan gå på crossen, men båda delarna är just nu helt uteslutet. Har ni fått så någon gång?
    Jag ska inte ha mens, jag har ätit och känner mig inte på väg att bli sjuk för övrigt.

• Hvidbrud

Blommis: usch så otäckt! Jag känner igen symptomen men de brukar gå över... Rent spontant tänker jag att du har spänt mycket i de små nackmusklwrna när du tränat på maskinen (lätt hänt!) och de(musklerna), tillsammans med synen och öronen skickar signaler till balanscentrum och är nacknusklerna överspända kan man bli yr och illamående. Sträck ut dem så här: titta rakt fram som om du har en krona på huvudet. Dra in hakan så du får fram alla dubbelhahorna utan att tappa kronan. Titta nu ner mot bröstbenet och tippa långsam av kronan frammåt. Känn ett litet sträck precis under kraniekanten i nacken. Håll och räkna till 20. Släpp långsamt och upprepa. Funkar det?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård