• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • start september

Hoppas det funkar Ninnis. Jag har fått Amoxillin i tidig gravditet och det blev en lillasyster. det kollades nog då, så det borde vara ok.

• lanovia 08

Ninnis vad bra att maken stannar hemma. Klokt beslut av honom. Som ni sa själva, du måste ta hand om dig o bebisen nu. Men sikken tajming med en sjuk Mini mitt i detta. Hoppas pencillinen hjälper och det fort.

• lanovia 08

Blommis hej hopp vilka äventyr du har haft de sita dagarna. Usch och fy.skönt att det inte var något riktigt allvarligt ialla fall. hur mår du nu??

• lanovia 08

Daa jobbigt med Fälga. Jag gillar inte tonen du använder mot dig o maken däremot. Jag hade också börjat med att försöka bota krupp på hemmaplan om jag hade misstänkt det. Man sätter sig helst inte på akuten om man inte behöver.

Hoppas att hon inte behöver få andningsbekymmer vid varje förkylning.

• lanovia 08

Lille A är förkyld och har 39 graders feber. Han var riktigt dålig ikväll. Somnade under middagen o ville bara hänga i famnen, trött o gnällandes. Jag hoppas det inte blir värre o framför allt att andningen inte blir tät, för som sagt akuten vill jag inte till!!!

• Daa
    lanovia 08 skrev 2013-01-22 21:28:38 följande:
    Lille A är förkyld och har 39 graders feber. Han var riktigt dålig ikväll. Somnade under middagen o ville bara hänga i famnen, trött o gnällandes. Jag hoppas det inte blir värre o framför allt att andningen inte blir tät, för som sagt akuten vill jag inte till!!!
    Hur har det gått för lille A?

(Jo, jag håller med dig om att jag hade en hård ton mot mig själv och maken. Det var bara det att magkänslan sade att jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen, men jag lyssnade på makens kompis (som är sjuksköterska och brukar ha bra koll) som tyckte att vi skulle avvakta och sedan fick vi en sån där natt då man ligger och lyssnar: "Är andningen sämre nu? Nej. Skönt. Men nu då? Är den sämre nu?" och framför allt där Fälga hade det jobbigt och vaknade skrikande hela tiden. Men det är lätt att vara efterklok och man måste förlåta sig själv.)
  • Daa
    Ninnnis skrev 2013-01-22 18:10:22 följande:
    Maken sa just att han självklart stannar hemma, och jag tänker inte protestera. Jag kanske hade kunnat "bita ihop", men vi vet ju inte vilka konsekvenser det får i mitt tillstånd, och det vill inte maken riskera. Inte jag heller, så klart.
    BRA beslut!
    Citerar min läkare igen: "Duktig kan du vara sen."

Hur mår du idag? *bäddar varsamt om med en filt*
  • Ninnnis

Jag var hos barnmorskan i förmiddags och hade högt blodtryck och äggvita i urinen, så de misstänker havandeskapsförgiftning. Jag är på sjukhuset nu och ska undersökas. Förhoppningsvis är det bara en kontroll men i värsta fall blir jag inlagd. Maken är tillsvidare hemma med Mini som har 39 graders feber...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård