• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2012-04-24 17:45:46 följande:
    Jag har 4kg kvar till min målvikt som jag tänkte ha d 15 maj- ett år efter förlossningen, men det är ok om jag inte når den nu. Borde köra övningarna jag vet är bäst,.. Men konstigt nog blir det aldrig av. *noterar igen att börja använda måttband*
    Du hinner 2 kg till den 15/5 Hejja hejja hejja!
    Hvidbrud skrev 2012-04-24 17:54:31 följande:
    Idag röt jag till... Mina ungar bajsar-så det luktar, äter så det kladdar och pratar så de låter. Sånna barn har jag och så är barn!

Hvidbrud skrev 2012-04-24 17:54:31 följande:
    Kan man någonsin röja upp i familjen så att de där mindre lyckade mönsterna är där?
    Tveksamt. Jag är skeptisk.
    -Mycket skeptisk. De där mönstren, tycks ristade rätt in i DNA-molekylerna.....
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Angående centimetrarna, så är det ju lika tjockt på alla andra ställen, men just magen blev lite mindre omfångsrik, vilket gläder mig. Särskilt som jag egentligen helst inte vill tappa precis allt hull, eftersom jag gärna behåller åtminstone lite av bysten och så.
    Jag är ett typiskt "äpple", som samlar på mig rejält just runt magen. Så, även om bysten numera är väsentligt större än förr, så är proportionerna sämre, eftersom magen är så framträdande. Jag såg nästan kurvigare ut förr, då jag hade smal midja och platt mage, så den lilla byst jag hade liksom gjorde sig till resten. Nu är magen längre ut än bröna, vilket ju i sin tur även beror på tyngdlagen......

Ja, det var en utläggning om det. Hur som helst, så har jag gått ytterligare 50 raska miutrar under sonens träning. Nu ska vi dricka varm choklad han och jag.

• lanovia 08

Hvidis vad menar du? Stör sig systern på att dina barn bajsar? Barn som smyger runt är.nog avårt att hitta.

• Hvidbrud

Lanovia: Jepp. De låter i kyrkan (kongirmation) och kladdar med maten (på restaurangen och hemma) och bandet luktar bajs. De knäckte minsan äldste sonens vilja säger hon stolt. Och alla måste sitta ner och kissa- även maken. Och hur kunde jag låta det porla när jag kissade! Man får ju kissa på kanten! Jeezeez. Och trött två och etthalvt åring som inte sovit middag i två dagar får inte få utbrott på mackan.... Ut skulle hon! Nä fy farao så arg jag blev! Nä jag ska inte tänka på det ens, jag blir så ledsen och arg. Jag förstår att jag kände att jag kunde slappna av på riktigt i min mans armar och jag mins hur underbart det var att vara i hans "värld". Rätt- så som man var, sedd och accepterad. Man är den man är och hur man handlar inte som man tror eller låssas att man är eller försöker vara.
    lite svammel på kvälskvisten, men, det är skit som är blomsternas gödning!

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-04-24 22:28:19 följande:
    Lanovia: Jepp. De låter i kyrkan (kongirmation) och kladdar med maten (på restaurangen och hemma) och bandet luktar bajs. De knäckte minsan äldste sonens vilja säger hon stolt. Och alla måste sitta ner och kissa- även maken. Och hur kunde jag låta det porla när jag kissade! Man får ju kissa på kanten! Jeezeez. Och trött två och etthalvt åring som inte sovit middag i två dagar får inte få utbrott på mackan.... Ut skulle hon! Nä fy farao så arg jag blev! Nä jag ska inte tänka på det ens, jag blir så ledsen och arg. Jag förstår att jag kände att jag kunde slappna av på riktigt i min mans armar och jag mins hur underbart det var att vara i hans "värld". Rätt- så som man var, sedd och accepterad. Man är den man är och hur man handlar inte som man tror eller låssas att man är eller försöker vara.
    lite svammel på kvälskvisten, men, det är skit som är blomsternas gödning!
    Men ärligt talat.....kommer det ut rosenknoppar när hon går o gör nr 2 eller? .....så klart porlar det när man kissar! Men va f-n......barn är barn....låt dem vara det! Händer det en olycka när liten gosse vill kissa på toaletten så är det ju inte hela världen....det går att städa! O allt kladd går att tvätta!
    O barn är alltid välkomna i kyrkan ÄVEN om de inte förstår sig på att vara tysta eller stilla.....

Morrar!

Skönt att ha mormor med på turen hem! Lycka till med alla turerna på tåg o flyg.
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-04-24 20:19:42 följande:
    Angående centimetrarna, så är det ju lika tjockt på alla andra ställen, men just magen blev lite mindre omfångsrik, vilket gläder mig. Särskilt som jag egentligen helst inte vill tappa precis allt hull, eftersom jag gärna behåller åtminstone lite av bysten och så.
    Jag är ett typiskt "äpple", som samlar på mig rejält just runt magen. Så, även om bysten numera är väsentligt större än förr, så är proportionerna sämre, eftersom magen är så framträdande. Jag såg nästan kurvigare ut förr, då jag hade smal midja och platt mage, så den lilla byst jag hade liksom gjorde sig till resten. Nu är magen längre ut än bröna, vilket ju i sin tur även beror på tyngdlagen......

Ja, det var en utläggning om det. Hur som helst, så har jag gått ytterligare 50 raska miutrar under sonens träning. Nu ska vi dricka varm choklad han och jag.
    Superbra! Skönt att se resultat efter allt slit! Ni är def värda varm choklad! Kaffe
  • ingenjörsbruden

Im yours: demens är tufft o jobbigt. Beklagar din fasters bortgång, hoppas hon haft ett långt o bra liv innan cancern kom.
    Härligt med allt mys o rolig bloggläsning!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2012-04-24 22:28:19 följande:
    det är skit som är blomsternas gödning!
    Den var bra!!! Den lägger jag till mina favoritcitat omg
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård