• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Alltså allvarligt talat; ta er en minut att öppna den här länken och kolla på bildspelets fem bilder!

http://www.kalmar.com/sv/Evenemang/s/EventGuide/View/Utstallningar/Med_saxen_som_pensel_-_utstallning_pa_Kalmar_Slott_255468

Den här kvinnan KLIPPER de här bilderna i papper!
    Det är ju helt sjukt! TITTA vad fina!!!

Man borde kanske gått och kollat på den där utställningen.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Nä, jag orkar inte lägga ner nå mycket mer energi på ärkeaset...

Igår ringde vi till släktingarna och tackade för presenterna.
    Det känns gott att de inte glömmer oss och att de stöttar oss.

Det som de sa var iaf att han är svartsjuk på musikern. Nähä?!
    Och att en viss ånger börjar infinna sig. Livet är kanske inte så j-a roligt därborta iaf. De har dock påmint honom om att det var HAN som startade detta och att det var precis så här han ville ha det.

Han är nu arbetslös, tjejen jobbar, han går hemma och städar, lagar mat, handlar. Precis det som han var så arg över att han fick vara delaktig i att göra här hemma... Liiiiiiiiite tragikomiskt är det....

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-04-25 13:59:45 följande:
    Alltså allvarligt talat; ta er en minut att öppna den här länken och kolla på bildspelets fem bilder!

www.kalmar.com/sv/Evenemang/s/EventGuide/View...

Wow!!!!!!!!

Jag skulle då gå och kolla.
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-04-25 13:23:37 följande:
    Flamman, han är värd sin vikt i guld den där musikern.

Jag vet!!!!
    Hoppas han tycker jag är det också. Men det tror jag.
    Han verkar då nöjd o belåten
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-04-25 14:37:51 följande:

Nä, jag orkar inte lägga ner nå mycket mer energi på ärkeaset...

Igår ringde vi till släktingarna och tackade för presenterna.
    Det känns gott att de inte glömmer oss och att de stöttar oss.

Det som de sa var iaf att han är svartsjuk på musikern. Nähä?!
    Och att en viss ånger börjar infinna sig. Livet är kanske inte så j-a roligt därborta iaf. De har dock påmint honom om att det var HAN som startade detta och att det var precis så här han ville ha det.

Han är nu arbetslös, tjejen jobbar, han går hemma och städar, lagar mat, handlar. Precis det som han var så arg över att han fick vara delaktig i att göra här hemma... Liiiiiiiiite tragikomiskt är det....

MOAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! tycker det är väääääldigt komiskt!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-04-25 13:59:45 följande:

www.kalmar.com/sv/Evenemang/s/EventGuide/View...

Shit vilket tålamod hon måste ha....kan se mig själv sitta där o klippa o efter 5 minuter så ryker pappersbitar åt alla håll o det ryker ur mina öron!.....

Nu ska vi fira 20 veckor med sushi o B&J!

på er alla!
  • Hvidbrud

Ja du Blommis, jag tycker också synd om henne, men hon har ju hittat sin plats där hon kan vara den hon har blivit. Ros och vänliga ord har hon svårt att ta emot och hantera. Och så känner jag att hon är så hemskt liten, ensam och ledsen inuti att jag blir helt tårögd. Grejen är att E äter jättefint, hon är jätte gullig och är bra på att sköta sig själv så att säga. Hon är inget gallskrikande yrväder på restaurang. I kyrkan stannade vi i 10 min sen gick jag hem med barnen... En katolsk mässa i 2 timmar är inget för småbarn.(eller trötta mammor med ömma fötter )
    nä, men nu är vi hemma och resan gick bra. J har ätit massor (han matvägrade i Schweiz) E sover som en sten och maken kommer hem klockan 11 då är allt back to normal.
    Sorry- ego igen igen

• passionsblomman

Hvidis, jag hoppas innerligt att du inte uppfattade mitt inlägg som om jag tror att dina barn är ouppfostrade monster! För det menar jag verkligen inte.

Jag tänkte vidare, mer allmänt och på de faktiska smådjävlar i halmetershöjd man ibland stöter på i tillvaron. Och där föräldrarna ofta står som totala frågetecken inför att någon annan kan tycka annat än att deras gullefjun är bedårande när de är i full färd med att riva hela haket.

Själv retar jag mig en del på min egen svägerska, som ganska sällan verkar märka att henens barn behöver att hon SER dem en stund, och att hon gärna skyfflar över ansvaret för dem på andra, så fort vi är alla samlade.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård