• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Nu står min hund och skäller ut mig, bokstavligt talat. Jag sa nyss de magiska "ska vi gå ut?" och sedan var jag taskig nog att parkera arslet här istället. Det godkännes icke! UT var det! Ut ut ut!

Okej då! Solen strålar från blå himmel och jag har hittat en ny sväng på min vanliga runda, som med det tillägget blir ca 1h 40 min, och då har jag ju med råge gått mitt beting, så det är bara att knyta de slitna MBT´na och pallra sig ut. Det har Truls sagt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Im yours

Hej!
    Ingenjörsbruden; Ja, vilket puss- o mysparty det blir med barnbarnen <3 De är så underbart att jag förärats med 2 stycken sånna sötnosar. Snart är de stora nog att hälsa på, på egen hand åtminstone Smilla. Hon har nog mina fashionista-gener i sig Hon observerar allt sånt, från mina målade naglar, till hur många armband jag har på mig etc etc. Tänk då hon o jag sticker iväg på shoppingrace så småningom )

Tråkigt med begravningar, fick precis reda på att en av mina fastrar dött. Hon hade bröstcancer, o dessutom var lymfan påverkad. Pappa som ju är dement, var nu bekymmrad över hur han skulle ta sig till begravningen. Han hade tydligen kryssat för att det var idag hon dött, men nu trodde han att cermonin är idag. Så struligt det blir att förklara osv.

Nu ska jag fortsätta kopiera in mina bloggar i ett dokument. Tänk att 3 års blogg i Metro blev 270 A-4 sidor, m det är urkul att läsaa om upptåg, tankar etc. Som sagt nu ska bloggarna från Expressen gå samma väg, o sparas till andra tider

Kram och ha det toppen allihop!! / Liz

• passionsblomman

Nu har jag kört fullständigt slut på hunden. Tre timmar har vi varit ute och gått. Fast när jag loggar tiden under tempot "normal" så får jag lägra förbränningsiffra än när jag ensam går 110 min i tempot "hög".
    Det är verkligen skillnad på att gå riktigt raskt och att bara gå vanligt, uppenbart.
    Men, det är så underbart vackert, skönt och härligt ute nu, att själva utevistelsen i sig, måste loggas på pluskontot rent själsligt känner jag.

Jag har förövrigt plockat murklor också, som jag nu förväller minutiöst

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2012-04-24 16:40:16 följande:
    Heja dig Blommis! Vad duktig du är!
    Visst ÄR jag!

*helnöjd*
  • passionsblomman

Förresten så vill jag be er notera följande:

jag har gått och gått, och känt mig lite less, eftersom jag inte alls sett någon konsekvens på vägen.

och så VT jag ju det där "stirra inte på vågen bla bla..."

Och så har jag gjort den där "plankan" en massa det senaste, och vet n vad? Idag mätte jag för 1:a ggn på en månad, och:

Alla mått är desamma-för jag har ju inte gått ner i vikt- UTOM de tre ställen jag mäter runt magen, dvs midja, naveln och "tjockaststället" under naveln. ALLA de tre måtten är 2 cm mindre än för en månad sedan. FörvånadTungan ute

• Hvidbrud

Hurra blomman! Det är ju en halv storlek! Bravo bravo bravo! Visst är det mycket bättre att mäta sig? *noterar i minnet att jag ska börja mäta mig*

• Hvidbrud

Jag har 4kg kvar till min målvikt som jag tänkte ha d 15 maj- ett år efter förlossningen, men det är ok om jag inte når den nu. Borde köra övningarna jag vet är bäst,.. Men konstigt nog blir det aldrig av. *noterar igen att börja använda måttband*

• Hvidbrud

I morgon reser vi hem igen. Halv sex ska vi upp- hoppas att det inte blir gnälliga ungar hela vägen, utan att de kan slumra till lite här och där. Tår 2,5h +flyg 1.40h + tåg 30min och väntetider där emellan. Tur jag har min mamma med mig! Pust! Det kommer säkert att gå jättebra. Pepparpeppar!

• Hvidbrud

Idag röt jag till... Mina ungar bajsar-så det luktar, äter så det kladdar och pratar så de låter. Sånna barn har jag och så är barn! Ibland undrar jag om min syster har glömt allt om hur det är att ha småbarn det bar inte så längesedan hennes två var små. Sen slutade hon beklaga sig.

Kan man någonsin röja upp i familjen så att de där mindre lyckade mönsterna är där?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård