• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2012-04-25 13:05:09 följande:
    *håller tummarna gula o blå, och blickar uppåt...* Hoppas, hoppas, h-o-p-p-a-s!!!!
    Jaaaa! Drömmer 
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Fru Bygg: Stor kram! HÅll ut... vi finns här!

Hur är det med Fru E??

Blomman, jag tycker absolut att du ska kräva att de undersöker ev reumatism!!! De måste väl kunna ta prover på det OCH kräv att få komma till reumatologen! Gaaaaaaaaaaah, vad jag blir less på nonchalanta läkare
    Man ska väl inte allt lära sig att leva med något, så länge det inte blivit utrett ordentligt!! Kläm-kläm på knät är väl ingen ordentlig utredning för bövelen. Okej, man har uteslutit psoriasis, fine, men gå vidare då. Man kan ju ha reumatism utan att ha psoriasis!!
    Morrrrrrrrrr!!!!! NÄ, stå på dig nu Blommis, du har fan rätt till en ordentlig utredning. Så det så!

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-04-25 13:08:23 följande:
    Ojdå, nu blickade jag visst både uppåt och neråt!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-04-25 13:03:05 följande:
    Nu ska jag säga något roligt och positivt.

men jag säger det lite tyst och viskar försiktigt, så jag inte jinxar något eller ropar för högt.

Kanske är det så, att det verkar som om min sambo nog har fått ett nytt jobb. Iofs bara ett sommarjobb, men ett där det verkar kunna finnas fog för att tro att han i höst kan få vidareutbildning och sedan få riktigt jobb. men jag vågar inte tro det än. Inte förrän han har varit där och skrivit papper.
    OM det här är sant, så jobbar han idag sin sista dag på helvetesstället. Men det vet de inte än. För eftersom han bara har behovsanställning, så behöver han inte säga upp sig-barasäga att han inte tar emot timmar den här månaden typ. (precis som de kan skita i att ge honom timmar om det passar dem)
    Ohhh! *håller tummar o tår o säger inte ett knyst*
  • Norrskensflamman

Vet ni, jag är så glad i min musiker Hjärta Utan honom hade söndag o måndagens gospeläventyr aldrig blivit av för min o flickornas del. Han har hjälpt mig med logistiken utan att knota.
    Söndag var jag på rep fr kl 15 till 22. Det innebar att han fick ha kontakt med T och hämta upp dem hos våra vänner när de kom tillbaka från sin minisemester med pappan. Han fick ta nattning och allt.
    Sen på måndag var jag på rep från kl 14:30 så då fick han hämta dem från fritids, laga mat åt dem, se till att de tog på sig rätt "körkläder" och föra dem till DERAS körrep (de var också med på konserten) medans jag åkte hem och slängde i mig middag. Han var kvar på barnens rep och lyssnade en stund, tills jag meddelade att nu är jag på väg dit att lösa av honom.
    Vi möttes på vägen i bilarna!! Så kan det vara ibland. Vi kom hem 21 på kvällen jag o tjejerna.
    Men inga sura miner, inget gnäll, inget tjafs.
    ♥ ♥ ♥

• ingenjörsbruden
    Fru Bygg skrev 2012-04-25 12:25:34 följande:

Hej Ingis!
    Jo, här är det sjukstuga IGEN. Precis när jag känner att jag har huvudet ovan ytan och faktiskt kan få lite tid för mig själv när N sover och kunna sitta här.

Om jag ska vara ärlig så är det rätt tugnt just nu. Inga stora saker, men så mycket små saker (som föräldrar, födelsedag, jobb, ensamhet,stugan, sjukdom mm). Det är inte bara en kväll i veckan som jag gråter ut mot makens axel. Jag vet att sömnbristen (fem katastrofala nätter nu i och med N:s förkylning) som är största orsaken.

Jag bara orkar inte hålla modet uppe just nu. Är inget vidare sällskap, så jag håller mig i bakgrunden och tittar fram sen igen när allt är bättre!

Tänker på er alla! Och håller tummarna så de är blå för fru E!
    Kramisar

Usch o blärk va jobbigt du har det! Men du...förstår att du inte hinner o orkar skriva en massa....men jag läser väldigt gärna om hur jobbigt o tufft du har det nu....bara ös på....man måste verkligen inte alltid ha ngt roligt o kul att säga......så bara ös på....vet du.... om ett år sitter jag säkert i likande sitts som du sitter nu.....så då turas vi om....precis som på dagis!
    Skriv om du orkar o vet med dig att vi läser det väldigt gärna o stöttar allt vi kan!
    Stooor KRAAAAAAM!
  • passionsblomman

Åh shit!

Nu har de visst ringt ifrån det nya och sagt 8 maj, men det är lite dumt, för då blir det isåfall ett glapp melan gamla och nya på en vecka.

Nu är min fundering och tanke, att jag nog faktiskt börjar tycka att han borde sjukskriva sig. Typ nu idag. Det vore verkligen ingen lögn om han sa att han mår skit och går hem idag (vilket då blir karensdagen). Han är så utfrusen på jobbet just nu att när han kommer in i ett rum, går de andra ut och så vidare bland exemplen på människors ynklighet.

Går han hem lite tidigare idag, och sjukskriver sig, så blir karensen bara resten av idag, och dessutom kan han sedan ha nästa vecka på sig att hämta andan lite, sova, hitta lite harmoni och ladda upp för det nya, utan att behöva påbörja ny period på gamla jobbet-som han isåfall måste fullfölja månaden ut.

Är inte det en vettig plan? Jag menar, att han skulle varit sjukskriven pga mobbing,för länge sedan, vore verkligen inte orimligt. Snarare är det jäkligt märkligt att han orkat genomlida dag efter dag på detdär stället utan att klappa ihop totalt.

• ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-04-25 13:15:42 följande:
    Vet ni, jag är så glad i min musiker Hjärta Utan honom hade söndag o måndagens gospeläventyr aldrig blivit av för min o flickornas del. Han har hjälpt mig med logistiken utan att knota.
    Söndag var jag på rep fr kl 15 till 22. Det innebar att han fick ha kontakt med T och hämta upp dem hos våra vänner när de kom tillbaka från sin minisemester med pappan. Han fick ta nattning och allt.
    Sen på måndag var jag på rep från kl 14:30 så då fick han hämta dem från fritids, laga mat åt dem, se till att de tog på sig rätt "körkläder" och föra dem till DERAS körrep (de var också med på konserten) medans jag åkte hem och slängde i mig middag. Han var kvar på barnens rep och lyssnade en stund, tills jag meddelade att nu är jag på väg dit att lösa av honom.
    Vi möttes på vägen i bilarna!! Så kan det vara ibland. Vi kom hem 21 på kvällen jag o tjejerna.
    Men inga sura miner, inget gnäll, inget tjafs.
    ♥ ♥ ♥
    Va underbart! Blir alldeles varm i hjärtat! Skönt att tjejerna haft det bra o är nöjda. Aset lägger vi ingen energi på.
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård