• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

hvidis-skakar bara på huvudet åt alla kommentarer barn är barn! lanovia-kan ni få lite avlastning?! blommis -vad duktig du är med alla promenader! ingis-redan v20?!?! önskar din gummiklubba snart kommer hitåt för den behövs.......har insett hur lite tålamod jag har med att ruva......rd 6 idag.........

• ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2012-04-25 21:42:54 följande:
    hvidis-skakar bara på huvudet åt alla kommentarer barn är barn! lanovia-kan ni få lite avlastning?! blommis -vad duktig du är med alla promenader! ingis-redan v20?!?! önskar din gummiklubba snart kommer hitåt för den behövs.......har insett hur lite tålamod jag har med att ruva......rd 6 idag.........
    *PIIIIP....PIIIIIIP.....PIIIIIP............PIIIIIIIIIIIIPPIPIPIPIPIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*

*försöker ösa över tålamod ur den lilla hink jag har......*

Men lite fikaplaner kanske kan distrahera.......

Vill ni komma hit eller ska vi träffas ute någonstans eller vad säger ni?
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-04-25 20:36:08 följande:
    Hvidis, jag hoppas innerligt att du inte uppfattade mitt inlägg som om jag tror att dina barn är ouppfostrade monster! För det menar jag verkligen inte.

Jag tänkte vidare, mer allmänt och på de faktiska smådjävlar i halmetershöjd man ibland stöter på i tillvaron. Och där föräldrarna ofta står som totala frågetecken inför att någon annan kan tycka annat än att deras gullefjun är bedårande när de är i full färd med att riva hela haket.

Själv retar jag mig en del på min egen svägerska, som ganska sällan verkar märka att henens barn behöver att hon SER dem en stund, och att hon gärna skyfflar över ansvaret för dem på andra, så fort vi är alla samlade.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Har vi samma svägerska?!
  • Fru E

Ingis-för mig går det var som! Rd7 idag och att jag aldrig lär mig att det är för tidigt att känna något

Blommis-hur går det med Truls? Kissar han fortfarande inne ibland?

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-04-25 19:22:59 följande:
    Ja du Blommis, jag tycker också synd om henne, men hon har ju hittat sin plats där hon kan vara den hon har blivit. Ros och vänliga ord har hon svårt att ta emot och hantera. Och så känner jag att hon är så hemskt liten, ensam och ledsen inuti att jag blir helt tårögd. Grejen är att E äter jättefint, hon är jätte gullig och är bra på att sköta sig själv så att säga. Hon är inget gallskrikande yrväder på restaurang. I kyrkan stannade vi i 10 min sen gick jag hem med barnen... En katolsk mässa i 2 timmar är inget för småbarn.(eller trötta mammor med ömma fötter )
    nä, men nu är vi hemma och resan gick bra. J har ätit massor (han matvägrade i Schweiz) E sover som en sten och maken kommer hem klockan 11 då är allt back to normal.
    Sorry- ego igen igen
    Nä E är verkligen duktig o äter fint.
    2 h mässa....oj....zzzzzzzzzzzz förstår att ni gick hem efter en stund.

Skönt att resan gick bra o att allt är tillbaka i normala gängor!
    Tycker lite synd om din syster osså....
  • ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2012-04-26 08:37:27 följande:

Ingis-för mig går det var som! Rd7 idag och att jag aldrig lär mig att det är för tidigt att känna något

Blommis-hur går det med Truls? Kissar han fortfarande inne ibland?

Det är rena tortyren......hormonkörningarna påminner ganska mkt om varandra inför indianer eller pluss.
    Klart att du går o känner efter......det är väl bara mänskligt?!
    Jag är ganska blå om både tummar o tår....men håller dem fortfarande stenhårt för er!

KRAM
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård