• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Fika: jag har svårt att komma ifrån jobbet på vardagar mellan 8-17, men ta ni fikan på torsdag, verkar ju som att flest kunde då!

Ninnis: va spännande!

Fru E: FL är farligt....man kan hitta precis vad som där känns det som. Vill du ha distraktion innan torsdag så får du hemskt gärna komma en sväng på måndag. Om någon mer orkar/känner/vill så är ni välkomna!
    Orkar inte riktigt pallra mig i väg denna helgen.....är rätt slut nu.....

nu ska en liten fröken löken stoppas i säng..... på er alla!

• Norrskensflamman

Ingis; kramarnas kram från norr kommer här!!

Lanovia; men fy fabian så jobbigt med A:s andningsproblem. Masken hatade K, men den är ack så nödvändig...

Nu tänker jag bifoga två bra (i mitt tycke) länkar:

Och den här tipsade Hvidisen om, men jag tycker den är så bra så man måste bara dela med sig! HOppas du inte misstycker Hvidis

www.handsfreemama.com/

• Norrskensflamman

Jaha, så loggade alla ut

Vi har full tupp i helgen: En massa genrep och uppträdanden... lör, sön o mån.
    På sön är det Dansens dag och på mån Valborgs!
    T o K ska dansa Street dance på Dansens dag på Folkets hus. T ska visst dansa nåt litet solonummer med läraren . På måndag ska vi alla tre sjunga in våren och sen blir det musik café där både barnen och vi vuxna ska underhålla

M sitter och ser dokumentär om Jimi Hendrix och jag o flickorna ska kolla Let's Dance.

Trevlig helg alla!

• MSW

Hej på er! Försöker hålla mig hyffsat ikapp med vad som händer här, men oavsett hur mycket jag läser känns det som jag ligger en massa sidor efter! Har ju börjat skolan igen nu, och nu väntar en ny kurs som verkar betydligt mer krävande än den precis avslutade, så det innebär väl ännu mindre "privat surftid.. Nåja förutom att någon av oss är förkyld större delen av tiden så rullar det mesta på här! Även om jag läst en del sikt som hänt för er så hoppas jag att det ändå är under omständigheterna bra med er alla!

• Daa

Ingis: de allra varmaste av kramar härifrån.

Nu har jag sett bilden på Lillebror. *hjärtar*

Lanovia: för alla sjukor som drabbat er. *kramar om*

Fru E: nu har ännu en dag gått av er väntan. *massa kramar och alla distraktioner jag bara kan komma på*

Ninnis: oooo, ni har dragit igång det nu alltså? *drar efter andan*

Hvidis: hoppas att lille J kryar på sig.

• Daa

Blommis: hur går det för herr Blommis? Funderar han på sjukskrivning sista veckan? Det låter verkligen helt vidrigt med hans arbetssituation. Att vuxna människor kan bete sig på det där viset.

• Daa

Och av den texten blev jag tårögd. Det är alltså sant, det där att man blir blödigare så fort det där med föräldraskap blir aktuellt...

Norrskensflamman skrev 2012-04-27 19:52:34 följande:
    Och den här tipsade Hvidisen om, men jag tycker den är så bra så man måste bara dela med sig! HOppas du inte misstycker Hvidis

www.handsfreemama.com/
  • Daa

Ingis, förresten: jag har jobbat halvtid sedan årsskiftet och det känns bra.

Jag skulle nog vilja jobba halvtid alltid, för just nu är livet ganska så gott och det är underbart att ha så mycket tid med barnen, men det var ju det där med räkningarna som ska betalas.

Nu ska parvlarna och jag parvla iväg oss ut, för vädret verkar helt lju-u-uvligt.

*som alltid avundsjuk när det börjar planeras trådfika *

• Daa

Oj. Höll på att glömma:

Heloise, hur mår du? Hur känns det?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård