• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Syrinx skrev 2012-04-28 13:28:58 följande:
    Jo, absolut! Om du betalar garnet så stickar jag! 

Vi gifter oss 26 maj! Fyra veckor precis idag! Solig 
    Klänningsprovningen gick väldigt bra, bortsett från att den ena av mina tärnor (mina två bästa vänner sedan mellanstadietiden är tärnor) ärligt talat fortfarande beter sig som en mellanstadietjej ibland. Det blev en liten kontrovers, men själva provningen gick bra! Det är nog två provningar kvar innan den är helt klar, tror jag.
    Annars är det ganska mycket kvar att fixa.... Vi håller på att styra upp saker nu efter fästmannens examenskonsert, men måste nog lägga i en högre växel... Det är så mycket annat i maj att göra för oss båda, mest massor av provspelningar och förberedelser inför dessa. 

Om ni har tips på bra partymusik till festen får ni gärna dela med er! Vi är ju mest inne i den klassiska fåran och tar  gärna emot lite tips
    Bara inboxa mig summa och kontonr så för jag över pengar medigenast till dig! Lääääängtar redan!

Ohhh så roligt o spännande med bröllopsbestyr! Skönt att provningen gick bra trots icke önskvärt beteende.  
  • ingenjörsbruden

Blommis: vilka underbara nyheter!!! Blir så innerligt glad för praktiplats, nytt jobb o -1! Håller tummarna för att det är nya vindar som blåser i casa PB! Hjärta

• ingenjörsbruden

Flamman: alltså din musiker är en riktigt guldklimp! Blir så glad ända in i hjärteroten när du berättar hur han månar om dig o tösern! Hjärta

• passionsblomman

Hvidis, jag måste bara säga, att just det du beskriver, med att tvinga liten fäktande person sådär, är bland mina klart värsta minnen som mamam. Jag brukar vara hyfsat morsk i min mammaroll, men den gången vi skulle få i honom penicillin och han spydde och allt var helt omöjligt, då ringde jag svägerskan (som hade äldre barn och dessutom är sjuksköterska) och grät och visste inte vad jag skulle ta mig till. Sedan gjorde vi som hon sa: "tvinga honom" och sedan vägrade han låta sin pappa mata honom på en vecka...

Annars är ju de gamla knepen typ glass och vad annat man kan komma på att luras med.
    Men, i brist på bra tips, så får du mina fulla sympatier. Jag vet precis hur det känns. Och böjer mig inför att man faktiskt ibland kanske måste tvinga-hur hemskt det än känns.

Lanovia, jag missade att säga förut: HU vad otäckt med lilleman! Usch, jag tycker jag säger det hela tiden, men jag hoppas verkligen ni får en piggare och lugnare vår och sommar än ni haft det nu i vinter.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Hvidis, usch det är vidrigt när man måste tvinga dem. Jag jar inget bra tips. Något som slår mig så här... du ger med spruta eller? Testa att fylla sprutan med saft en gång. Bara för att bryta det där hemska som sprutan nu innebär.

• lanovia 08

Sitter på buss nu. Jag o lilleman ska o äta brunch med några kompisar. Välbehövligt brejk för mig. Helst skulle det varit helt barnfritt för min del men vi vågar inte lita på flaskan nu o han höver den mat han vill ha.

• lanovia 08

Oh Blommus jag blir så glad när jag läser om eran vändning. Nytt jobb o praktik OCH minus på vågen. Hipphipp hurra!!!

• lanovia 08

Skckar en hel container med tålamod till Fru E. Rd 10 idag då?

• lanovia 08

Ingis bad bra att det blev en fon begravning. Men alltså din svägerska, hon gör mig mållös. Nu vet ju imte jag vad som hänt mellan er men vissa dagar måste man ju bara skärpa sig!!!

• Im yours

Härligt blomman!

Idag har vi haft strålande väder, promenerade till gymmet och tränade tillsammans med dottern. Är rätt skönt att vara där på morgonen under helgen ................. mindre folk och så.
    Jag tillhör de som mina kids kallar "töntarna" .... jag följer m i långkörren Glamour. Ett halvtimmes avsnitt mån-fred. Nu har jag iaf hittat serien på youtube, och efter 2 nätters tittande är jag nu bara 2 mån efter de i USA ))))) Det är medför dock att en viss pömsighet inträffar ....... alltså jag är plågsamt trött nu ))

Kramar till alla! / Liz

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård