• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Kikar in för att hålla tummarna för Ea!

Låter som att det blev en fin begravning Ingis men din svägerskaKräks

Vi har drabbats av sjukstuga, första hade E hög feber i typ 3-4dagar sen slog förkylningen from Hell till och hon hade ont i halsen, ont i öronen, hosta etc. Nu får hon meds mot förmodad ööroninflammation( de kunde inte se trummhinnan för att hon var så svulen och röd). När hon äntligen kryat på sig så blev det min tur. Jag är helt däckad, kan inte komma ihåg att jag varit så här sjuk på årtal fanimig. Måste till HC imorgon för jag har oxå öroninflammation och ev bihåleinflammation.

Men magen växer frodas och mår bra. På torsdag är det v28+5 dvs den dagen E kom, så på fredag får vi väl korka upp en flarra och fira för då är det personligt rekord

Blomman: tjoho för nytt jobb och praktikplats och så klart viktnedgång! Du är så bra!

Spännande ninnis

Jag har lite problem med min dator det är därför jag är inne så sällan, E  blir bäsen from hell varje ggr jag försöker mig på en fulsurfning. När hon väl slocknat är jag så jävla trött att ajg oxå somnar

Skit också för jag SAKNAR er!!

Ska ta mig i kragen/magen och köpa ett nytt batteri till datorn så att den kan fylla sin funktion( lap top/trådlös/ surfa vart man vill),

Synrix ååå vad spännande med bröllop Längtar efter att se bilder, det låter som en fin sjal, du får starta online butik så kan jag som älskar sjalar köpa en av dig

Lillasyster känns mer och mer som en Lanovias E och mindre och mindre som en Stella. Fast vad vet jag, hon kanske är en kerstin

Nu måste jag sova för annars orkar jag inte med E's tempo, upp kl 3, äta, somna om i vår säng( hur gick det till?) upp kl 5:30, inte somna om.

Snart är det v32 och då kan jag äntligen få mig lite boomshakalacka, inte för att jag kanske känner för det just i dagsläget men seriöst det var läääänge sen nu

• Fru sy

God morgon tjejer!
    Här har vi varit uppe några timmar och jag är redan igång och bakar biskvier, innan frukost mannen skall strax väckas så ska vi äta frukost tillsammans innan vi sätter igång med golvslipningen igen.

Sen måste jag bara berätta en sak som jag är så glad för. Jag har massa kläder i min garderob som jag kan använda igen Sedan operationen har jag minskat 5 cm runt midjan Jeansen sitter löst och jag kan använda lite tajtare tröjor igen utan att folk sneglar på min mage och undrar om vi ska ha syskon. Snacka om att jag måste varit uppsväld den senaste tiden. Förrut blev jag svullen efter jag ätit men den senaste tiden innan op var jag det hela tiden. Nu har jag typ inte alls reagerat efter vi ätit, vilket är helt underbart!!

• Fru sy

Heloise: Vad jobbigt att ni har sjukstuga. Hoppas du får hjälp idag så att du känner dig piggare fort! Fira personligt rekord tycker jag absolut ni ska göra. Vi kan vara med och fira lite för också

• Hvidbrud

Heloise: stackars stackars er! Det låter som om det är samma förfärliga förkylning som vi åkte på i påskas- den som vi fortfarande hostar efter och j åkte på penicillin för... Krya på er! *kram*
    Sen vill jag inte rekommendera att flyga med bihålsinflamation... Trodde att tänderna skulle explodera och tårarna sprutade. Fy bubblan. Det blev kortisonspray i Schweiz så jag slapp det på hemvägen.

Jg är så fasligt vårtrött, men det förstår inte min dotter... Mamma! Kom! Nu! Dagen är vaken! Lät det idag... Älskade dotter i vår förunderligt besjälade värld! Nu är det bibblan och sagolekplatsen som gäller och lunch med en väninna. 18 grader har de lovat och ute på gården står körsbärsträdet i full blom!

• Im yours

Här kommer en länk, sedan krävs att man bläddrar sig fram till "rätt" avsnitt. Vilket tar lite tidTungan ute

• MSW

Njuter av vårväder idag! Har hängt tvätt och tänkte rensa lite i alla land/rabatter vi har! Är bara j ag och Lill-skrutten hemma idag. Maken jobbar och storebror är på vift med kusinerna hos min moster! Pb: inte en dag för tidigt med positiva vindar hos er!! Heja heja! Frusy: gött med kläderna!! Heloise: fy för förkylning ar, men skönt med rekordet i närhet! Passar på att önska krya på er till alla som dras med envisa baskilusker! Och hoppas att samtliga h ar/får en mysig valborg!!

• Heloise

Glad första maj!

Jag fick kåvepenin mot öroninflammation och så ska jag kura med Rhinocourt i 1 vecka dubbeldos för bihålorna. Känner mig inte på topp direkt! Men idag har iaf Panzer och jag och E( som mest är söt och i vägen) städat ur garderober och klädkammare.Nu ska jag bara köpa sådana där stora vacuumpåsar som man packar kläder i till E's alla urvuxna och till Panzers urvuxna och mina urvuxna Sen har jag typ slängt/sålt alla kläder utom gravidkläderna. Jag tänker inte ha dem något mer så jag förnedrings har gravidkläderna tills jag har nått målvikt!

E har börjat få hemskt humör, fast det kanske är vanligt hos 1.5åringar? Läkaren sa så iaf, det är mkt kasta sig på golvet och yla om hon itne får som hon vill och böjbytena börjar fanimig likna överfallsbyten...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård