• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Fru E skrev 2012-05-02 13:46:33 följande:
    Ninnis-visst är det en alldeles underbar dag
    Vaddååååååå? Alltså, nog för att vädret är fint men mer då?

Har det testats eller fyller någon år eller vad ÄR det? Säg säg säg!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Ja, det var de bilderna jag menade, Blommis. Trist att din mage krånglar så, men du är DUKTIG med dina promenader. *impad* Jag är förresten jättenyfiken på din praktikplats om du har tid och lust att inboxa eller så.

• Syrinx
    Ninnnis skrev 2012-05-02 12:19:01 följande:
    Är det inte en alldeles strålande dag idag förresten?
    Hmm... Vad är det för spännande hemligheter? Fru E? Ninnis? Är det ett Plus någonstans? 
  • Hvidbrud

Ja, nu blev jag alldeles nyfiken jag också även om det ÄR en fantastiskt vacker dag idag. (och tvååringen vägrar sova och snartettåringen vägrar ta sin medicin och mitt tålamod vägrar att infinna sig, eller ens finna sig i att det är så där, gnälligt, skrikigt och envist.) Fast en mysig runda till havet blev det och e och jag lunchade på favorit caféet i parken och vi är röda på näsorna trots nyinköpt solcreme. Och nu leker de så fint när jag låter dem vara lite... Suck. Går nog i säng kl 8 idag... (fast det blir väl tolv som vanligt, efter js sista medicinbrottningsmatch...) Många parenteser blev det.

• Ninnnis

Jag har också planer på att lägga mig vid 8-tiden idag. Är trött, yr och har huvudvärk. Jag hade glömt hur nedregleringen påverkar kroppen... Jaja, det är ju för en god sak.

• Fru E

Det var en strålande dag eftersom vi testade + igår men humöret sjönk nyss:

ringde kliniken nyss och skulle boka vul, inga problem bm skulle ringa upp imorgon. Nu ringde nyss tillbaka och sa; vi får be dig ta ett nytt test på söndag på din riktiga testdag och återkomma på måndag  :o men vaa?!? Blir jag mindre gravid för att jag testat på BIM om man jämför en vanlig månad än om jag väntar 4 dagar till?!? Blev bara så sur så svarade kort tillbaka, jaha det får jag väl göra......så nu kom tankarna tillbaka till att vi antagligen får nytt MF eftersom vi inte ens får boka VUL tid  :( . Har ett nytt test hemma med veckoindikator men vet inte om jag vill veta veckorna eller bara testa med ett där det blir ett +.....
    Vet att jag överreagerar men så här har de inte sagt de andra två gångerna som vi testat tidigare och ringt....

• Hvidbrud

Ammen, åh, så irriterande, ea! Men vet du vad? GRATTIS! I alla fall! Det är ju inte första gången jag hör att klinikerna är pjuskiga med testdatum och så. Låt inte din glädje försvinna bara för det. Du har ju plussat!

• passionsblomman

EA! TJOHO! HURRA!

Ja ja, jag vet att allt kan hända och alltihop , men nu måste jag bara tillåta mig att bli helt otvunget glad, just precis nu.

ÅÅÅH vad underbart roligt!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård