• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • start september

Vinkar till alla, håller alla hårda tummar för Fru E och tjohoar för PB med blom-man. Vilka bra nyheter!

Och Heloise- stackars dig med sjukor och dålig nattsömn. Men vad bra att veckorna gått så bra framåt!

• Hvidbrud

God morgon! Vilken dag! Längtar ut i solen och värmen, kanske blir det lekplatsen vid ribban- den ligger på härligt promenad avstånd.
    Var nere på 72kg igår! Tjoho! Det är många många kilo lättare än för ett år sedan (typ 28...!)

• Ninnnis

Härliga nyheter Blommis! Hoppas på en positiv nystart för både dig och sambon! Fick du förresten bildena jag mms:ade för ett tag sedan? Hvidis och Lanovia, hoppas era små gullungar kryar på sig.

• passionsblomman

Ninnis, jag fick på Mini och vovvar för ett tag sedan, här det dem du menar? Min lur har börjat bete sig konstigt, så just nulitar jag inte på den.

Min mage har återigen börjat krångla, så just nu behöver jag peppa mig att fortsätta gå så in i vassen, fast det faktiskt knappt syns på vågen alls. Det känns astrist, eftersom jag verkligen har gått mycket senaste veckorna, och man vill ju gärna se resultat för att orka hänga i. Jag vet ju att det är bra på hundra andra sätt än viktmässigt, men det är förbaskat jobbigt att se vågen rätt som det är hoppa ner ett kg under en vecka, för att sedan dagen därpå kunna väga 1 kg mer igen, och inte veta varför magen är helt knäpp.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Ninnis-visst är det en alldeles underbar dag

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård