• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2012-04-25 13:59:45 följande:
    Alltså allvarligt talat; ta er en minut att öppna den här länken och kolla på bildspelets fem bilder!

www.kalmar.com/sv/Evenemang/s/EventGuide/View...

Den här kvinnan KLIPPER de här bilderna i papper!
    Det är ju helt sjukt! TITTA vad fina!!!

Man borde kanske gått och kollat på den där utställningen.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Den skall jag skicka maken på, när vi är på utställníng i Kalmar!
  • Soldemor

Vinkar till alla och känner att jag skulle vilja kommentera massor, men är ensam på jobbet idag och här är också massor! Funderar hjärnan alldeles skrynklig över framtiden och har långa samtal med högsta chefen när jag skall sova och när jag kör till och från jobb. Hur blir det med allt och vad är tänkt med mitt liv och mitt arbete? Gud kan ge svar på olika vis - men jag vil ha svar nu! TYDLIGA svar om vad som komma skall för min del! Knorr!

Iaf gick det mycket bra i helgen, lilla paddan tog sitt fjärde certifikat, fyra kvar till grand-titeln. Men hon betedde sig inte speciellt mycket som en grand premier när hon börjda klättra på husse vid domarbordet så fort domaren var klar med sin bedömning. Nu får hon iaf paus fram till 19/5, då skall vi till Göteborg.

Nu skall jag försöka göra klart inför söndagens gudstjänst och vandring med ungdomsgruppen. Vi skall till Österlen. jag har nog skrivit det innan, men min förvirrade hjärna har så dåligt koll.

Det var så skönt att vara hemma med snuttarna i tisdags, så jag hade knappt lust att åka till jobbet igår. Och p g a allt som är här nu, så hade jag besök av helveteshuvudvärken när jag körde hem = inhgen träning. Blä. Bättre tag idag.

Fortsätter med mina förböner för fru E:s eskimåer och extra kramar till alla som behöver.

Nu åter till nytttigheterna!

• Fru E

tror maken muttrade något om att köra mc på söndag och sedan ska vi träna med buster kl 15. lördag är obokad än så länge. kan gå mitt i veckan med

• Soldemor

Ledig lördag så det är dagen vi skall fixa allt, inkl två veckors tvätt (tjoho!)

Ett bevis för hur förvirrad jag är just nu, är att jag har gjort en utställningsanmälan tilli höst, och betalat in avgiften - två månader för tidigt! Jag vände på 24/6 så det blev 26/4. Blir så trött på mig själv vid sådana tillfällen. Och eftersom det brukar vara hysteriskt viktigt att betalning för utställning kommer inom anmälningstidens intervall, så har jag skrivt mail t dem för att veta hur vi skall göra. Antingen får de batala tillbaks eller så bethåller de penngarna och jag skickar in anmälan igen, i rätt tid då. Varför göra livet enkelt när det redan är komplicerat?

• Hvidbrud

Med reservation. Lille j är så slö fortfarande så jag hoppas att han har blivit frisk helt tills dess, men hua, jag börjar bli lite bekymrad nu,

• Syrinx

*stoppar in huvudet snabbt mitt i övningen*
    Fika?! Jaaaa! Jag kan lite när som. Onsdag, så är Ninnis tillbaka?  

• Syrinx

PS. Idag är det exakt en månad till vårt bröllop!!!

Hinner inte kommentera annat (måste öva!) just nu, förutom att jag håller alla mina tummar och tår och allt annat man kan hålla för Fru E! 

Kramar till er allihopa! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård