• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Radbrytningar blir det visst inga. Jag och maken pratade ut ordentligt igår, så nu känns det mycket bättre. Oj, vaken Mini. Kram till alla jag inte har hunnit kommentera. Heloise, jag håller tummarna för bra besked idag! Kram på dig.

• Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2012-04-20 09:21:35 följande:

Idag hände det ngt konstigt......

när jag skulle ta ut kr i uttagsautomaten.....så får jag bara 200 av 400 valda! Jättesnopen o rätt orolig! Ringde banken men så klart så öppnar de inte förrän 9.30.....suck nåja....meddelande lämnades till banken o de ska höra av sig.....
    Fick svaret att detta inte var så ovanligt......ibland tog sedlarna slut.....ja men DET har jag varit med om innan..... då får man välja annat belopp eller gå på större sedel.....men aldrig att man bara får ut hälften o så stod där inget om att sedlarna var slut eller så....men 400 var draget på kontot....

Mysko va?

Var det på banken inne i centrum? Den automaten är komplett livsfarlig! Den har "tagit" pengar för mig flera gången!
  • Heloise

Kikar in för att säga att uvi-odling var neg, crp oförändrad, det är ju en marginel ökning bara så det kanske är en förkylning på g eller nått. Så jag kan andas ut den här ggr. Önskar att jag hannläsa ifatt men E har hög feber efter 18mån vacinet , hlg feber och noll tålamod. Återkommer när hon sover, i natt var hon vaken ufrån 4:30 . Imorgon får äntligen jag sova!!!

• Soldemor
    Ninnnis skrev 2012-04-20 13:02:01 följande:
    Solde, jag tror det är tummarna som blir blå för att de hålls så hårt...
    Aha!
  • ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2012-04-20 13:40:51 följande:
    Kikar in för att säga att uvi-odling var neg, crp oförändrad, det är ju en marginel ökning bara så det kanske är en förkylning på g eller nått. Så jag kan andas ut den här ggr. Önskar att jag hannläsa ifatt men E har hög feber efter 18mån vacinet , hlg feber och noll tålamod. Återkommer när hon sover, i natt var hon vaken ufrån 4:30 . Imorgon får äntligen jag sova!!!
    Det var ju bra med neg prov. ska du in o lämna prov nästa vecka osså? jag menar....släpper de detta nu eller fortsätter de att hålla koll på dina värden?

Stackars lilla E! Vacc är inget roligt...
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2012-04-20 10:44:30 följande:
    Radbrytningar blir det visst inga. Jag och maken pratade ut ordentligt igår, så nu känns det mycket bättre. Oj, vaken Mini. Kram till alla jag inte har hunnit kommentera. Heloise, jag håller tummarna för bra besked idag! Kram på dig.
    Va skönt att ni pratat ut!

Allt bra med mini o vovvarna?
  • ingenjörsbruden
    Soldemor skrev 2012-04-20 11:16:18 följande:
    Var det på banken inne i centrum? Den automaten är komplett livsfarlig! Den har "tagit" pengar för mig flera gången!
    Japp......väldigt snopen var jag!

Men nu har jag pratat med banken så förhoppningsvis får jag tillbaka mina pengar senast i slutet på nästa vecka....det är väl ATTANS snabbt?! Tur att det inte var några större summor!

Som tröst har jag shoppat lite bebiskläder i strl 56, 62 o 68...några reafynd o lite som jag inte kunde motstå!
    O så klart hjälmmössa o tossor!
  • lanovia 08

Flsmman usch så tråkigt med din mamma. Vad bra att exet dök upp o umgås med tjejerna.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård